Waar op te letten?

Wolf75

Senior Member
Hallo allemaal, dinsdag wil ik proef gaan rijden met deze Superb. Mag ik er vanuit gaan dat alle 1.5 TSI motoren 2 cilinder uitschakeling hebben? Ik koop hem voornamelijk omdat hij groot en zuinig is. (en heel mooi natuurlijk!) Kan iemand iets zinnigs zeggen waar ik tijdens de proefrit op moet letten. Veel voorkomende klachten enz.

hemi24

Forumguru
De 150 pk versie heeft altijd de cilinderuitschakeling, voor zover ik weet.
Kan zo geen echte aandachtspunten noemen voor dit model, behalve aandacht voor slijtage van de koppelingsplaten…

Wolf75

Senior Member
Maar hoe test je dat met een testrit?

Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Afvoerslangen door de deurstijlen
Is een recent topic over lekkage en natte vloer en meen ook een tekening waar de leidingen zich bevinden

Wolf75

Senior Member
De berichten uit het forum zijn van 2011. Is dit nog steeds een voorkomend probleem? Lijkt me dat je dat ook meteen ziet aan kringen in de hemel en bekleding.

EdK

Forumguru
Kn kringen in hemel zijn, maar ook vaak natte vloerbekleding
En met nat word er dan ook NAT genoemd....
Voor mij is het in ieder geval een reden om geen Pano dak te nemen op een auto
En of dit nu een VAG of een ander merk is.
Zie persoonlijk de meerwaarde niet er van op het ruimtelijke na.
Zie meer de kansen op defecten die me dan weer handen vol met geld kunnen kosten !
Maar dit is een puur persoonlijke mening.

De 1.4 tsi is bijna een tientje goedkoper in de maand aan MRB. Die valt net onder de 1350 kg namelijk, terwijl de 1.5 tsi 1367 kg weegt.

Voor de rest zie ik geen 'problemen' met de auto van de advertentie. Orig. Nederlander, leuke opties, prima bak!

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ziet er uit als een erg mooie wagen met mooie opties!
Over dat dak zou ik mij niet zo'n zorgen maken. Als je de auto voldoende schoon houdt en ook af en toe even de rubbers en de ruimtes onder het glas checkt (en schoonmaakt), dan moet dat goed gaan.
Gewoon een proefrit maken en goed luisteren of je geen gekke dingen hoort.

Wolf75

Senior Member
De 1.4 tsi is bijna een tientje goedkoper in de maand aan MRB. Die valt net onder de 1350 kg namelijk, terwijl de 1.5 tsi 1367 kg weegt.
Dat is inderdaad wel sonde, maar daar zou ik hem niet voor laten staan. Schijnt dat de 1.5 ook minder fel is dan de 1.4, daarentegen schijnt de 1.5 wel weer iets zuiniger zijn.

Wolf75

Senior Member
Over dat dak zou ik mij niet zo'n zorgen maken. Als je de auto voldoende schoon houdt en ook af en toe even de rubbers en de ruimtes onder het glas checkt (en schoonmaakt), dan moet dat goed gaan.
Gewoon een proefrit maken en goed luisteren of je geen gekke dingen hoort.
Dat had ik me ook al voorgenomen om dat raam goed bij te houden als de koop wat mocht worden. Ik vraag me ook af of ik dat raam veel zal gebruiken als niet roker met veel snelwegkilometers.

kwillems

Forumguru
Als de proefrit bevalt zou je ook een aankoopkeuring kunnen laten doen. Toen ik mijn vorige auto kocht heb ik dat laten doen bij een Vakgarage.nl. Ik had het toen zo georganiseerd dat dat tijdens mijn proefrit plaatsvond. Kost tegenwoordig 149 euro. Maar er zijn meer bedrijven die dergelijke diensten aanbieden.

Bovenaan Onderaan