Waar koppeling DQ200 vervangen?

Wolf75

Senior Member
Ik heb 40000km geleden mijn DSG DQ200 laten chippen. Ze zeiden toen al dat ze een lichte fluittoon in de bak hoorde bij overschakelen. Dit zou mogelijk frictie in de koppeling kunnen zijn. Nu 40000km verder merk ik dat het geluid wat luider is geworden en dat hij wat schokkerig accelereest (vooral bij koude motor) en wat slib in de koppeling heeft. Conclusie van het desbetreffende bedrijf is dat de koppeling vervangen moet worden. Nu vroeg ik me af waar zouden jullie hem laten vervangen in de regio Noord-Limburg/Oost-Brabant? DSG dokter in Varsseveld hanteert volgens mij best strakke prijzen, maar dit is best wel ver van huis voor mij.
 
Laatst bewerkt:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Eindhoven, of liever Nuenen, is ook nog geen Limburg/Oost Brabant, maar al wel dichterbij dan Varsseveld.
VAG Techniek?
 

Smeeuwis

Donateur
Geografisch gezien zou ik Nuenen wel Oost-Brabant noemen :-). 20 minuutjes verder en je zit ook in Noord-Limburg...

Maar zoals de heren al aangaven: TVS (Varsseveld), JD Engineering (Lochem) en VAG Techniek in Nuenen steken er misschien wel met kop en schouders bovenuit als het gaat om advies en kwaliteit.
 

Wolf75

Senior Member
Eindhoven, of liever Nuenen, is ook nog geen Limburg/Oost Brabant, maar al wel dichterbij dan Varsseveld.
VAG Techniek?
Daar is de bak inderdaad ook gechipt en ik ben erg tevreden over deze zaak, maar de prijsopgave is nogal meer als bij de DSG dokter.
 

haassie

Forumguru
Wellicht is het zinvol eerst bij een TVS ter beoordeling langs te gaan aangezien ze via diagnose kunnen zien hoe ver de koppeling versleten is, of misschien het probleem via verdere software aanpassing opgelost kan worden (weet niet of bestaande tuning aangepast kan worden qua beveiliging van de tuner). Wat is bij het chippen van de bak gedaan? alleen koppel verhoogd of ook de schakelmomenten? Goedkoper dan de koppeling vervangen....aan de andere kant neem ik aan dat ze dit bij vagtechniek ook kunnen en weten wat ze doen.
 

Wolf75

Senior Member
Alleen de schakelmomenten zijn aangepast. Ik heb met beide nu contact gehad. De prijzen van TVS op de site zijn verouderd, dus ze zijn nagenoeg gelijk wat prijs. Verschil is dat ik naar TVS verder moet rijden en 4 dagen mijn auto kwijt ben. Bij VAG moet ik 3 weken wachten en ben ik de auto 1 dag kwijt. Mocht er meer aan de hand zijn dan de koppeling vraag ik me wel af bij welke van de 2 bedrijven ik het beste af ben. VAG-techniek hangt er dan een gereviseerde ingekochte bak onder en TVS zal dan zelf reviseren/lagers vervangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan