Waar is deze rubberstrip van? (achterbumper)

tim_j

Senior Member
Goedemiddag!

Vorige maand is de achterbumper van mijn okt/2014 Combi gedemonteerd en gespoten door een schadehersteller.
Vandaag vond ik een rubber strip van circa 50 cm in de kofferbak waarvan ik vermoed dat deze aan de auto hoort.
Alleen kan ik niet zo 1 2 3 een plek vinden waar die zou moeten?
Ik kan er mee terug gaan, maar mischien kan ik het zelf zo terugzetten. Ben handig genoeg.

Wie o wie weet waar het hoort te zitten?
 

Bijlagen

  • image3.jpeg
    image3.jpeg
    212,5 KB · Weergaven: 158
  • image2.jpeg
    image2.jpeg
    355,8 KB · Weergaven: 165
  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    414,5 KB · Weergaven: 138

Rickb

Lid
Het ziet eruit als een strip die je normaal in je dakdrager schuift tegen het fluiten en dergelijke. Ik heb dezelfde auto, maar deze strip komt mij niet bekend voor.
 

Antera

Donateur
Ziet er niet bekend uit en in het onderdelenprogramma kan ik hem ook niet vinden bij de achterbumper. Ik heb ook al vaker deze gedemonteerd maar nooit deze strip gezien. Geen idee waarvanadaan. Staat er toevallig gene nummer in?
 

Arjann

Forumguru
Deze komt volgens mij niet van je auto/bumper af. Lijkt inderdaad op een strip die op een allesdrager o.i.d. zit
 

EdK

Forumguru
Heb idee dat het een afdichtstrip is tussen twee vlakken
Heb je al eens goed rondom de kofferbak gekeken of daar niet gewoon een stuk eruit is getrild ?
 

tim_j

Senior Member
Hay heren!
De strip lag links tegen het glas aan in de kofferbak, merkte het een paar dagen na de werkzaamheden. Strip is aan 1 kant geknipt, staat geen onderdeelnummer op. Had in eerste instantie het idee dat dit hoort tussen de wielbak en onderkant bumper (achter trekhaakgat) hier is het wat kaal naar mijn idee. Maar kan er geen foto van vinden op het internet.
 

tim_j

Senior Member
Ziet er niet bekend uit en in het onderdelenprogramma kan ik hem ook niet vinden bij de achterbumper. Ik heb ook al vaker deze gedemonteerd maar nooit deze strip gezien. Staat er toevallig gene nummer in?
Staat helaas geen onderdeelnummer in. Het ziet eruit alsof je een kier dicht met dit rubber. Op de gladde kant zitten slijtsporen dus het erop dat er meermaals spullen overheen zijn geschoven.
Dus mischien toch een deeltje van een dakdrager die ik niet heb, of rondom de kofferbak entreé. Morgen weer eens kijken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RoelF

Forumguru
Al gebeld met de schadehersteller? Misschien missen ze een strip van een ander project...
 
Bovenaan Onderaan