Waar blijven de business editions?

Falcon

Donateur
Op dit moment valt mij het zwaar tegen eigenlijk dat er van de 1.4TDI modellen geen businessline uitvoeringen zijn van de Fabia 3. Heeft iemand daar al wat overgehoord?
 

johant

Senior Member
Zullen wel niet interessant genoeg zijn voor de leasemaatschappijen, want dat is waar volgens mij het leeuwendeel van de business editions naartoe gaat.
 

Ridley

Forumguru
BE hebben altijd navigatie als standaard optie, ik vermoed dus dat de eerste BE's pas ergens van de zomer beschikbaar komen. Zakelijk gezien is Mirrorlink nu niet echt lekker te verkopen.
 

Joske

Forumguru
De Greenlines komen trouwens ook maar halfweg het jaar beschikbaar... dus misschien dan ook de andere edities? :)
 

EdK

Forumguru
Eerst de particulieren voorzien van de Fab 3 en dan is eens de leaserijder aan de beurt......:tongue::deuk:
 

EdK

Forumguru
Dacht ik ook, en de dealer houd er ook nog eens een grotere marge aan over......
 

Ron467

Actief lid
eigenlijk gelijk maar heel dat lease gedoe afschaffen of verplichten om de auto in de bedrijfskleuren te nemen en/of hele grote stickers (herkenbaarheid) met het het bedrijfslogo al over the place te plakken....:angel:

ja ik moet alles uit eigen zak betalen:wavecry: en dat is echt duurder dan via je baas leasen
(private lease is natuurlijk gewoon nog weer duurder.....:greedy:)
 

johant

Senior Member
eigenlijk gelijk maar heel dat lease gedoe afschaffen of verplichten om de auto in de bedrijfskleuren te nemen en/of hele grote stickers (herkenbaarheid) met het het bedrijfslogo al over the place te plakken....:angel:

Zou mij niet boeien; voor het bedrag dat ik maandelijks uitspaar wil ik wel in een auto met stickers rijden.
 

CDO

Forumguru
Business edition wordt gemaakt wanneer de auto aantrekkelijk is voor de zakelijke markt en is niets anders dan een marge killer voor de dealer en korting voor de leasemij.

Wanneer een auto(model) niet aantrekkelijk is, en dat kan maar zo van de een op de andere dag hier in NL door overheidssturing, dan is een business model niet meer rendabel....
 

johant

Senior Member
Wanneer een auto(model) niet aantrekkelijk is, en dat kan maar zo van de een op de andere dag hier in NL door overheidssturing, dan is een business model niet meer rendabel....

Ik vraag me inderdaad ook af hoeveel Greenlines ze nog verkopen, nu die niet meer in de 14% regeling vallen.

Voor de leaserijder is een business edition natuurlijk vooral interessant vanwege de lagere catalogusprijs; leaserijders hebben over het algemeen niets om in te ruilen, en naast een achteraf gemonteerde trekhaak en zo valt er aan opties ook weinig voordeel te behalen.
 

Ron467

Actief lid
Business edition wordt gemaakt om de auto aantrekkelijk te maken voor de zakelijke markt
sofa.gif
inderdaad de marktwerking van de grote aantallen, wat behalve minder winst per auto, wel meer aanzien/bonus oplevert voor de leverancier... en de leaserijder zit weer voor een dubbeltje op de 1e rang... (als hij even bij de les blijft)
tv_horror.gif
 

Ron467

Actief lid
valt het op?:dankje:

ja een steekspelletje
mf_swordfight.gif
tussen "spie" collega´s (aannemers bij mijn bedrijf) en mij
secret.gif

en inderdaad moeilijk vergelijken zonder alles van elkaar te kennen.
 
Bovenaan Onderaan