W8-verlichting en wijziging climatronic front

Ik rijd sinds oktober 2007 naar volle tevredenheid in een Octavia 2 Combi. Inmiddels meer dan 90000 km achter de rug zonder problemen.
Afgelopen maanden heb ik 2 wijzigingen aan de auto doorgevoerd. Het climatronic front heb ik voorzien van chromen ringen zoals ze ook op een VW zitten en ik heb de unit van de binnenverlichting vervangen door 1 met rode leds. (W8-verlichting)
Beide wijzigingen maken dat de auto net wat anders is dan anderen en persoonlijk vind ik het erg mooi.
In mijn fotoalbum zijn foto's van beide modificaties te vinden
 

Bakkertje

Forumguru
Kan iemand nog even vertellen waarom die sfeerverlichting W8 genoemd wordt.

Omdat deze verlichting voor het eerst geintroduceerd is in de Passat W8.
Daarna heeft Skoda het ook keurig netjes in de Superb geplaatst (het model dat als 2 druppels water op de Passat van toen lijkt).

@ skodadriver: Hoe is de verlichting 's nachts met de 2 (W8) ledjes? Dit staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik had dergelijke verlichting ook in m'n Focus en vond het toen wel prettig. Heb je het ingebouwd volgens: http://members.casema.nl/avans72/w8_binnenverlichting.htm ?
 
Hallo skodadriver, hoe kom je aan de chromen ringen?
Groet,
René

De ringen komen van een climatronic front van een Golf V, ook de "OFF"-knop komt daar vandaan. Had eerst alle knoppen overgezet (ook die van auto en econ) maar vond dat niet mooi staan. Met alleen de "OFF"-knop zie je bijna geen verschil in lettertype
 

___JC___

Forumguru
Hee ik heb daar ook ringen maar dan om de knoppen heen. Dit staat ook wel mooi moet ik zeggen.
 

Bijlagen

  • 1821_0.jpg
    1821_0.jpg
    50 KB · Weergaven: 44
Omdat deze verlichting voor het eerst geintroduceerd is in de Passat W8.
Daarna heeft Skoda het ook keurig netjes in de Superb geplaatst (het model dat als 2 druppels water op de Passat van toen lijkt).

@ skodadriver: Hoe is de verlichting 's nachts met de 2 (W8) ledjes? Dit staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik had dergelijke verlichting ook in m'n Focus en vond het toen wel prettig. Heb je het ingebouwd volgens: http://members.casema.nl/avans72/w8_binnenverlichting.htm ?


Ik vind de verlichting 's avonds schitterend. Mijn vrouw wat minder. Het ziet er chique uit en geeft net wat meer cachet. De handleiding die je noemt zou je kunnen gebruiken. Ik heb er eentje gebruikt van het Seat-Online forum. Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer namelijk een extra geschakelde plus-draad trekken ergens vandaan en de huidige stekker vervangen door de 6-polige stekker. De geschakelde plus komt achter mijn radio vandaan en hier is ook de telefoonhouder aan gekoppeld voor het laden van de telefoon onderweg
 
Bovenaan Onderaan