Wéér eentje in de familie..

fanSkoda-VW

Donateur
Na mijn F1C, de F2C (waar ik af en toe in rijd), en de F3C heeft mijn dochter nu óók een Skoda gekocht bij A-Point Occasioncentrum: Citigo 44kW Artic design, 5 deurs, 1e registratie 17-6-2013.
En inmiddels 1 ton ervaring achter de wieltjes. Met grote beurt, APK, en 12 maanden garantie.
Zo, mijn wraak is zoet :-) Want ze leende wel mijn F3C onder het mom van da's de familieauto.
Maar ik ben bang dat dat toch nog wel zal gebeuren. Voor vakanties, o.i.d.

Is er iets bekend van eventuele problemen bij deze uitvoering?
Ik vond wel op dit forum een topic over lekkage door fabrieksfoutjes bij het lassen in de motorruimte.

Moet ik nog ergens anders op letten?

dank voor het meedenken :-)

grts
 

Bijlagen

  • Citygo.jpg
    Citygo.jpg
    24,7 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
Tip: zorg dat er geen bladeren onder de ruitenwisser mechaniek in de hoeken ligt.
Dan kan het regenwater niet meer via de afvoergaten weglopen en krijg je het water naar binnen bij de voetenruimte. :jaja:
 

AndreM

Forumguru
@AndreM:
Geldt dat ook niet voor iedere auto?

Zou kunnen, maar de Citigo is daar extra gevoelig voor.
Daar zit aan iedere zijde onder de motorkap, waar de ruitenwisserarmen zitten, een groot gat waar de bladeren in kunnen vallen.
Bij mijn O3 heb ik nog nooit last van gehad en heeft die gaten niet aan de zijkant.
 
Laatst bewerkt:

Huibert

Forumguru
Heb ook hier gelezen dat roest bij de tankdop voor kan komen, komt een beetje omdat er geen binnenschermen achter gemonteerd zijn. Eventueel kunnen die van de Up gemonteerd/pas gemaakt worden, ook dat moet hier ergens te vinden zijn
 

Blackciti

Senior Member
Hmm, het lijkt mij dat die schermen zondermeer zouden moeten passen. Dat was met de motorkap dempingsplaat ook zo. Bij Pon op de parkeerplaats binnen twee minuten gemonteerd.
 
Bovenaan Onderaan