VW R32 17 inch velgen replica of origineel?

HarrieSkoda

Forumguru
Voor de O3 ben ik nog op zoek naar een knappe set velgen voor de winter.

Nu kwam ik zomaar een mooi setje 17 inch velgen tegen, welke ze R32 velgen noemen.

Echter kan de verkoper mij niet vertellen of het om replica velgen gaat of om originele.

Heeft iemand enig idee of dat de VW R32 velgen (nieuw type dus 5x112) in 17 inch is geleverd?

En mochten het replica's zijn; wat zijn de voor/nadelen hiervan?

De overige gegevens van de aangeboden velgen;
- ET 45.
- naafgat 57,1mm (dus geen gemodder met naafringen).
- J waarde kon hij me zo niet vertellen.

Graag hoor ik van jullie, want de set is best wel interessant!
 

eriktv

Forumguru
Vraag hem even om foto's te maken van de achterzijde, alle info (ik neem aan ook een VW-logootje, al dan niet) staan achterop de spaken.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Tof! Dankjulliewel voor de informatie.

Ik kreeg zo snel via de telefoon niets vinden.

De site die @Bakkertje als eerste aanhaalde doet me deugd.. nu afwachten op de reactie van de verkoper.

Helaas zijn er echter wel veel replica's van deze soort velgen in omloop.

Daarbij zou origineel ook ET 48,5 zijn, waar de verkoper spreekt over ET 45, mhhhh...:pieker:
 

hemi24

Forumguru
Volgens de site van @Bakkertje zouden 17" dus wintervelgen zijn en maar 6" breedte zijn (weet je ook direct je J-waarde...)

Nog geen foto?
Zal mijn niks verbazen dat het multisteek replicavelgen zijn; dus met 10 gaten (5x112 + 5x100).
 

HarrieSkoda

Forumguru
Helaas nog geen foto mogen ontvangen van de achterzijde van de velgen waar meer informatie op staat.

Van de voorzijde van de velgen heb ik we al foto's gezien en die zien er goed uit! Geen multisteek!
 

hemi24

Forumguru
Het origineel (17" wintervelg) voor de Golf 5 R32 luistert naar de naam Meribel (1K0601025N, 6 X 17, ET48,5)

$_57.JPG
 

HarrieSkoda

Forumguru
IMG_0008.PNG

Inmiddels heb ik een foto.

Moeilijk vanaf een foto te zeggen, en zeker als de verkopende partij geen moeite wilt nemen om een betere foto te maken, maar zouden deze velgen gespoten of gepoedercoat zijn?

Zien er op de foto wel fris uit...
 

EdK

Forumguru
Weet niet wat de verkopende partij er voor vraagt.
Maar is de prijs niet zo aantrekkelijk dat al zouden ze er slechter uitzien dan dat je nu kunt zien.
het de investering van glasstralen en opnieuw poedercoaten in jouw gewenste kleur niet waard ?
 

turboturbo

Forumguru
en zeker als de verkopende partij geen moeite wilt nemen om een betere foto te maken,
Tja dat is wat mij betreft een alert. Ik heb ditzelfde eens met een stuurwiel en een set wielen gehad. De foto's van het stuurwiel bleven maar slecht maar ja door schaarste qua aanbod wilde ik het wel proberen. En de prijs was op zich geen risico. Eenmaal thuis gestuurd snapte ik de opzet van de slechte foto's; afgeleefd ding.

Het stuurwiel heb ik gelukkig zonder al te veel verlies kunnen verkopen (heb zelf wel duidelijke foto's gebruikt)

Bij de wielen was het verhaal 'er zit plastidip op maar ze zijn echt onbeschadigd'. Op mijn voorstel om de plastidip ter plaatse eraf te halen om vervolgens de staat van de velgen te beoordelen alvorens te besluiten of ik ze ging kopen, stond de koper erop dat ik eerst de beslissing tot koop moest maken voordat de dip eraf mocht. Want, zei hij, misschien vind een andere koper dat wel mooi en dan zit ik ermee. Onzin argument voor een stom spuitbusje dacht ik. Ik vond het verdacht.

Gelukkig lag er een ong even dure én betere set van exact dezelfde velgen vlak over de grens met veel duidelijkere foto's. Die heb ik gewoon op basis van de foto's en een telefoongesprek op afstand gekocht.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Dat is ook weer zo. Heb er nog 3, maar die kan ik vanaf de iPad hier niet uploaden helaas.

Vraagprijs is €550,-. Niet echt goedkoop ofzo.
Zitten schijnbaar 2 vrij nieuwe Continental sportcontact 5 onder en 2 matige Continental sportcontact 3 met 6mm.
Die banden zou ik dan eerst weer eens kwijt te moeten zien raken, daar bovenop nog winterbanden voor deze velgen, en het risico dat ze inderdaad gestraald en opnieuw gecoat moeten worden.

Waar moet ik aan denken qua prijs voor parelstralen + coat?
 

Bijlagen

  • IMG_0011.PNG
    IMG_0011.PNG
    2 MB · Weergaven: 23

innocenti

Forumguru
Ga je wel eens op wintersport? Als je namelijk met sneeuwkettingen wilt rijden moet je naar een 6jx17 velg met 205/50/17 banden. Dit is de enige 17inch velg waar Skoda typegoedkeuring voor heeft om met sneeuwkettingen te rijden. Met andere afmetingen kan je ooit in de problemen komen als je bij een ongeluk betrokken bent.
Rijdt je nooit met sneeuwkettingen kan je dit bericht vergeten.

Ik heb om deze reden Skoda Kristal velgen met 205/50/17.
 

Jasper-RS

Forumguru
Voor de O3 ben ik nog op zoek naar een knappe set velgen voor de winter.

Nu kwam ik zomaar een mooi setje 17 inch velgen tegen, welke ze R32 velgen noemen.

Echter kan de verkoper mij niet vertellen of het om replica velgen gaat of om originele.

Heeft iemand enig idee of dat de VW R32 velgen (nieuw type dus 5x112) in 17 inch is geleverd?

En mochten het replica's zijn; wat zijn de voor/nadelen hiervan?

De overige gegevens van de aangeboden velgen;
- ET 45.
- naafgat 57,1mm (dus geen gemodder met naafringen).
- J waarde kon hij me zo niet vertellen.

Graag hoor ik van jullie, want de set is best wel interessant!

Is dit eventueel wat voor je? Originele Teron 17" octavia 3 set met semprit winterbanden 225/45/17? IMG_9939.JPG
 
Bovenaan Onderaan