VW Polo GTI

LenK

Forumguru
180pk 1.4TSI 0-100 in 6.9sec !
Net als de Seat Ibiza Cupra alleen DSG

7ba2c57e5a3bcd80fb5643298bc55585.jpg

e20ba5393ce88c842b85d008d348493d.jpg

Weer die oubollige ruitjes bekleding :crazy:
99a77b15a183439ccba71ab3a3f29f39.jpg

Waar blijft nou die Fabia RS?
 

Gieliovd

Forumguru
Héél mooi ding! En inderdaad die bekleding... rode accenten vind ik prachtig maar die ruitjes is een beetje minder.

Zal wel willen met 180 PK! Maar aan de andere kant, tja... hij zal ook wel heel wat wegen. Zeg eens 1100 kilo?
 

MarcoO2

Forumguru
Stoer wagentje hoor... ik vind die bekleding ook juist wel wat hebben (maar dat komt door mijnnostalgische gevoelens bij een Golf II GTI). De cockpit heeft een mooie, stoere uitstraling.
 

Hetzer

Forumguru
Mooi wagentje, ook ik vind de bekleding juist wel erg mooi!!!!!!!!!!!!!, ook de led dagrij-verlichting vind ik weer erg geslaagd
 

Race Eend

Forumguru
Jammer van de 1.4 TSI motor, qua tuning natuurlijk lang niet zo leuk als de 1.8-20vt.

VW heeft een prachtige 1.8TSI op de plank, lepel die er dan in, of de 2.0 TSI, desnoods knijp je die net als in de A5 naar 180pk.

Verder leuke wagen, en 1100kg daar red je het tegenwoordig niet mee, deze dingen wegen eerder 1200kg+
 

sitechris

Donateur
ben het met Race Eend eens, liever de 1.8 of geknepen 2.0 TFSI onder de kap. Maar verder vind ik de Polo GTI een mooie bak. Mooi interieur, fijne motor, allround onderstel en ziet er prima uit. Helaas zal de prijs wsnl wel tegenvallen en kom je met een paar opties (xenon, navi, pdc) ongetwijfeld boven de 30k uit.
 
Geknepen motoren vind ik niet echt bij het karakter van zo'n auto horen. Verwacht juist een wat opgepepte versie. Ik begrijp wel dat dit minder ruimte voor tuners laat. Een 1.8 TSI had ook wel gemogen.

De bekleding is wel een historisch accent, maar mooi vind ik het niet. Verder een leuke auto. Deze generatie Polo is wat mij betreft heel geslaagd.
 

TL@

Forumguru
Erg leuk stuurtje met dat rood.

Lelijke stoelen zijn om ervoor te zorgen dat je nog wat dieper in de buidel moet tasten omdat leer bijna verplicht wordt.
 

sitechris

Donateur
wel jammer van de Polo dat automaat standaard is. Wat is er mis met een conventionele handbak. Als klant bepaal ik zelf wel of ik wel of niet wil schakelen.
 

LenK

Forumguru
Achterhaald. Alle snelle auto's hebben tegenwoordig een automatische bak. Schakelt vele malen sneller dan je zelf kunt en je kunt de handjes aan het stuur houden. Wel zo handig als je die bergpas aflkomt. Rijplezier is voor mij alles behalve het schakelen met een pook en een koppeling.
 

sitechris

Donateur
Nadeel van automaat is dat de automaat nog wel eens schakelt / of juist niet op moment dat je het niet wilt. Zeker als je een bergpas op- of afknalt.

Grote nadeel van de VAG DSG bakken. Als je in handmatige stand gaat rijden en je op trekkracht (lage toeren volgas) wilt accelereren, schakelt de bak toch gewoon terug. Vind ik echt superfrustrerend! Is iig bij de DSG 6 het geval, weet niet of dit ook geval is bij DSG 7.

Wat ik verder ook leuk vind aan schakelen is dat ik iedere schakelpoging altijd zo goed mogelijk wil doen. Schakel je vlekkeloos, heb ik altijd klein geluksmomentje. Dat zorgt voor extra Freude am Fahren bij mij :). Schakelen verhoogt imo de betrokkenheid bij het rijden.
 

LenK

Forumguru
Dat de bak bij standje manual toch schakelt is inderdaad een manco. Mijn bak doet dat ook maar alleen bij de-accelereren, dan valt ie terug in de versnellingen. Dus als ie in de hoogste versnelling staat en ik ga stilstaan dan staat de bak weer in 1.
Tijdens accelereren bemoeit ie zich nergens mee.
Maar ik gebruik manual -behalve om af en toe weer eens een keer te proberen- nooit. Heeft geen toegevoegde waarde voor mij.
 

Ronnie

Forumguru
Let wel dat een DSG geen automaat is, het is "slechts" een geautomatiseerde schakelbak met 2 koppelingen!
 
Bovenaan Onderaan