VW Passat R-Line 272 PK.

JeSko

Forumguru
Geen fan van de Passat maar deze kan ik wel waarderen, dat pakketje maakt hem meteen heel wat aantrekkelijker.

 

Rosinfield

† In Memoriam
Het heeft er veel van weg dat VW met deze motor hetzelfde heeft gedaan als Vagtechniek met mijn Polo (200 Kw/272 pk). Al is het koppel wat lager gehouden
 

LT83

Forumguru
Ja dat zou kunnen. Maar die van 190 pk zal wel dezelfde zijn als die van 272 toch?

Denk het niet. Vaak zijn de motoren in basis gelijk, maar met bijvoorbeeld een andere turbo. Soms zijn het ook echt geknepen varianten, bijvoorbeeld de 1.8tfsi120pk is gelijk aan de 160pk. En de 180pk 2.0tfsi is gelijk aan de 211pk. Zelfde met de 85pk 1.2tsi en de 105pk.

Maar bijvoorbeeld de 220/230pk 2.0tsi is niet te vergelijken met de 280/300pk 2.0 tsi (IS20 en IS38 turbo)
 

sitechris

Donateur
Mijn laatste ervaring met de Passat was - tot mijn verrassing - niet zo positief. Sportonderstel en 19 inch velgen konden mij niet bekoren. Net een minitandje te stug en niet passend bij de auto. Als je dynamiek wilt koop je imo beter een 3-serie.

https://driveaholic.nl/rijtest-volkswagen-passat-variant-1-5-tsi-2020/

Motor in mijn testauto was overigens de 1.5 TSI. Dat is uiteraard andere koek dan de 2.0 TSI. Ik heb die wel eerder in de Arteon gereden. Prima combinatie voor wat snellere Autobahnwerk. Morgen ga ik - voor het eerst - op pad met de 190 pk TSI. Dan wel in een Audi A5 maar mijn onderbuikgevoel zegt dat dit wel eens de ideale motor kan zijn voor de Superb/A4/Passatreeks.
 
Bovenaan Onderaan