VW LT46

higgy

Forumguru
Vandaag even een bus van de BV meegenomen, moest een bank verhuizen. Een VW LT46 met een flinke laadruimte achterop.
Wat een vlotte auto zeg! Uiteraard, 1 en 2 stelt niet veel voor, maar in z'n 3 gaat ie enorm van kiet.
Ben bij 120 opgehouden gas te geven, en toen zat er nog zat reserve in.

Frankie

Actief lid
vast een dikke TDI dus !!!
smile.gif

Jpoers

Lid
Voor de aandrijving zorgen bedrijfszekere TDI-motoren, variërend van een 2,5 liter met 61 kW (83 pk) tot een 2,8 liter met 116 kW (158 pk) en een indrukwekkend koppel van 331 Nm tussen 1800 - 3000 tpm.

Timothee

Actief lid
Ik heb 4 jaar als bijbaantje in een Mercedes Benz Sprinter 420D gereden. Dat was een 4-tonner (terug gekeurd of zoiets zodat ik er met mijn gewone rijbewijs in mocht rijden) met 120pk. Geen idee hoeveel koppel dat ding had, maar het ABD lampje knipperde regelmatig ondanks de dubbele achterbanden. Vond het altijd wel gaaf om daar mee te scheuren...het ding was verrekte snel!

Off-topic: gisteren had ik op de stadsautoweg van Heerlen toch even moeite om een Fiat Doblo JTD achter me te houden. Tering zeg, wat was dat ding snel. Volgens mij had die meer vermogen dan mijn 1.9TDI
frown.gif

Fabia

† In Memoriam
En het vorige model GTI was al waanzinnig. Wat een heerlijk gifkkertje was dat. Heb daar met heel veel plezier in gereden. Was wel erg straf afgesteld maar dat maakte het rijden alleen maar gaver!!

RSlogo

Actief lid
Heb je al met de nieuwe Swift gereden, net een Mini of Kart. Dat is echt leuk scheuren, al was het de proefrit, hihi.
1761.gif

Bovenaan Onderaan