MarcoO2
Forumguru
Ik zie dat ik, ondanks dat ik 'm in dit topic al wel had aangekondigd, nog niet eens een eigen topic voor mijn huidige auto heb aangemaakt. Nou, beter laat dan niet
En inmiddels heeft de Golf deze week alweer zijn eerste beurt gehad. De eerste 30.000 km zaten er alweer op. Meer dan het bijvullen van wat olie, het repareren van een sterretje, een paar nieuwe ruitenwissers en het invetten van de welbekende krakende rubbers hoefde er eigenlijk niet te gebeuren. Valt nog niets tegen, als ik zie hoe de auto gebruikt wordt (de hele dag bebouwde kom of binnenwegen, 40-60 keer per dag stoppen/ starten, noem maar op).
Eigenlijk ben ik best heel tevreden over de auto. Natuurlijk is'tie niet spannend, en het is ook geen strepentrekker - in tegendeel. Maar met de 1.0 driepitter is toch wel prima te leven, vooral daar waar ik 'm veel gebruik. OK, je moet 'm wel in de S-stand rijden, in de D is het echt niet te doen... :mrgreen: Natuurlijk mis ik met name op de snelweg wel regelmatig vermogen, maar echt storend is het zelden. Ook volgepakt op weg naar Zuid-Frankrijk ging het ook in de bergen toch prima.
Wat mis ik nou het meest ten opzichte van mijn voorgaande Leon? Nou, dat zijn drie dingen:
1) allereerst de stoelen. Wat waren die alcantara sportstoelen toch fabelachtig goed. Ik heb nu de tig-voudig verstelbare ergo-stoel, incl. massagefunctie, uittrekbare bovenbeensteun, noem maar op, maar het haalt het echt lang niet bij de Leon.
2) de achteruitrijcamera. Die was zó lekker in de bebouwde kom, vooral omdat het een veel groter bereik had dan puur de sensoren.
3) de LED-verlichting. Voor het eerst sinds ik lease-auto's rijd heb ik weer halogeenverlichting, en wat is dat een sprong terug in de tijd...
De enige echte irritatie is dat de navigatie vrij regelmatig de melding geeft dat "naar dit punt geen route kan worden berekend". Geen idee waarom niet, maar het is wel rete-irritant voor een dergelijk toch niet bepaald goedkoop systeem.
Maar goed, eerlijk is eerlijk: voor de rest is het een prima bakkie.
Binnenkort zal ik toch wel even naar de schadehersteller moeten, want zowel links als rechts heeft iemand z'n portier er vol in geflikkerd, zonder briefje uiteraard, en uit de onderlip van de voorbumper is een stuk verdwenen. Geen idee hoe dat gebeurt is, het lijkt er haast uitgeslepen te zijn. Nou ja; risico van autorijden
Op naar de 60.000!
Nog wat plaatjes dan:
IMG_4939A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
IMG_4935A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
IMG_4933A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
IMG_4931A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
IMG_4930A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
IMG_4937A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
En inmiddels heeft de Golf deze week alweer zijn eerste beurt gehad. De eerste 30.000 km zaten er alweer op. Meer dan het bijvullen van wat olie, het repareren van een sterretje, een paar nieuwe ruitenwissers en het invetten van de welbekende krakende rubbers hoefde er eigenlijk niet te gebeuren. Valt nog niets tegen, als ik zie hoe de auto gebruikt wordt (de hele dag bebouwde kom of binnenwegen, 40-60 keer per dag stoppen/ starten, noem maar op).
Eigenlijk ben ik best heel tevreden over de auto. Natuurlijk is'tie niet spannend, en het is ook geen strepentrekker - in tegendeel. Maar met de 1.0 driepitter is toch wel prima te leven, vooral daar waar ik 'm veel gebruik. OK, je moet 'm wel in de S-stand rijden, in de D is het echt niet te doen... :mrgreen: Natuurlijk mis ik met name op de snelweg wel regelmatig vermogen, maar echt storend is het zelden. Ook volgepakt op weg naar Zuid-Frankrijk ging het ook in de bergen toch prima.
Wat mis ik nou het meest ten opzichte van mijn voorgaande Leon? Nou, dat zijn drie dingen:
1) allereerst de stoelen. Wat waren die alcantara sportstoelen toch fabelachtig goed. Ik heb nu de tig-voudig verstelbare ergo-stoel, incl. massagefunctie, uittrekbare bovenbeensteun, noem maar op, maar het haalt het echt lang niet bij de Leon.
2) de achteruitrijcamera. Die was zó lekker in de bebouwde kom, vooral omdat het een veel groter bereik had dan puur de sensoren.
3) de LED-verlichting. Voor het eerst sinds ik lease-auto's rijd heb ik weer halogeenverlichting, en wat is dat een sprong terug in de tijd...
De enige echte irritatie is dat de navigatie vrij regelmatig de melding geeft dat "naar dit punt geen route kan worden berekend". Geen idee waarom niet, maar het is wel rete-irritant voor een dergelijk toch niet bepaald goedkoop systeem.
Maar goed, eerlijk is eerlijk: voor de rest is het een prima bakkie.
Binnenkort zal ik toch wel even naar de schadehersteller moeten, want zowel links als rechts heeft iemand z'n portier er vol in geflikkerd, zonder briefje uiteraard, en uit de onderlip van de voorbumper is een stuk verdwenen. Geen idee hoe dat gebeurt is, het lijkt er haast uitgeslepen te zijn. Nou ja; risico van autorijden
Op naar de 60.000!
Nog wat plaatjes dan:
IMG_4939A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
IMG_4935A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
IMG_4933A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
IMG_4931A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
IMG_4930A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
IMG_4937A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
Laatst bewerkt: