VW Golf Comfortline Business 1.0 TSI DSG

MarcoO2

Forumguru
Ik zie dat ik, ondanks dat ik 'm in dit topic al wel had aangekondigd, nog niet eens een eigen topic voor mijn huidige auto heb aangemaakt. Nou, beter laat dan niet ;)

En inmiddels heeft de Golf deze week alweer zijn eerste beurt gehad. De eerste 30.000 km zaten er alweer op. Meer dan het bijvullen van wat olie, het repareren van een sterretje, een paar nieuwe ruitenwissers en het invetten van de welbekende krakende rubbers hoefde er eigenlijk niet te gebeuren. Valt nog niets tegen, als ik zie hoe de auto gebruikt wordt (de hele dag bebouwde kom of binnenwegen, 40-60 keer per dag stoppen/ starten, noem maar op).

Eigenlijk ben ik best heel tevreden over de auto. Natuurlijk is'tie niet spannend, en het is ook geen strepentrekker - in tegendeel. Maar met de 1.0 driepitter is toch wel prima te leven, vooral daar waar ik 'm veel gebruik. OK, je moet 'm wel in de S-stand rijden, in de D is het echt niet te doen... :mrgreen: Natuurlijk mis ik met name op de snelweg wel regelmatig vermogen, maar echt storend is het zelden. Ook volgepakt op weg naar Zuid-Frankrijk ging het ook in de bergen toch prima.

Wat mis ik nou het meest ten opzichte van mijn voorgaande Leon? Nou, dat zijn drie dingen:

1) allereerst de stoelen. Wat waren die alcantara sportstoelen toch fabelachtig goed. Ik heb nu de tig-voudig verstelbare ergo-stoel, incl. massagefunctie, uittrekbare bovenbeensteun, noem maar op, maar het haalt het echt lang niet bij de Leon.
2) de achteruitrijcamera. Die was zó lekker in de bebouwde kom, vooral omdat het een veel groter bereik had dan puur de sensoren.
3) de LED-verlichting. Voor het eerst sinds ik lease-auto's rijd heb ik weer halogeenverlichting, en wat is dat een sprong terug in de tijd...

De enige echte irritatie is dat de navigatie vrij regelmatig de melding geeft dat "naar dit punt geen route kan worden berekend". Geen idee waarom niet, maar het is wel rete-irritant voor een dergelijk toch niet bepaald goedkoop systeem.
Maar goed, eerlijk is eerlijk: voor de rest is het een prima bakkie.

Binnenkort zal ik toch wel even naar de schadehersteller moeten, want zowel links als rechts heeft iemand z'n portier er vol in geflikkerd, zonder briefje uiteraard, en uit de onderlip van de voorbumper is een stuk verdwenen. Geen idee hoe dat gebeurt is, het lijkt er haast uitgeslepen te zijn. Nou ja; risico van autorijden ;)

Op naar de 60.000!

Nog wat plaatjes dan:

IMG_4939A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_4935A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_4933A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_4931A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
IMG_4930A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
IMG_4937A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Geen lelijke auto maar ik kan me ook niet voorstellen dat hier iemand voor warm loopt. Dan is de Leon ST mooier. Golf heeft dan wel weer de betere bouwkwaliteit in het interieur, wat wel zo prettig is.

Grotere velgen en een raamfolie zouden deze auto goed doen :jaja:
 

MarcoO2

Forumguru
Ach, mooier is subjectief. Persoonlijk werd ik ook niet wild van mijn Leon en evenmin van mijn O2's.

Die grotere velgen kan'ie zeker hebben: alleen ga ik dat niet doen op een leasebak.
 

JeSko

Forumguru
Klopt ik bedoel, dan vind ik de Leon mooier, is inderdaad subjectief. Neen dat snap ik.
 

hemi24

Forumguru
Ik corrigeer mezelf. M'n 2e O2C was toch wel een dikke bak :D...

Haha, ik had het broertje in het blauw..!

6ACD49D9-14B0-48C7-ADD6-1F074405182D.jpeg


Golf 7 variant heb ik ook gehad, wel de versie voor de facelift. Fijne wagen was dat, zeker in de Highline trim!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cordoba

Forumguru
Zijn de ramen achter de B-stijl niet donkerder getint Marco? Die lakkleur is wel koninklijk, dus eigenlijk moet je een AA-kenteken aanvragen. ;)
 

MarcoO2

Forumguru
Haha ik zal een verzoek indienen.

De ramen zijn iets donkerder inderdaad, maar dusdanig weinig dat het zowel optisch als qua zonwering weinig effect heeft.
 

spikehome

Forumguru
Tja als je een wat dikkere uitvoering had genomen dan had je b.v. standaard de higline stoelen die vond ik beter zitten dan de ergonomische ook camera en led verlichting kan dan gewoon gekozen worden.
Ja kost extra centen hobby mag geld kosten ;)
 

MarcoO2

Forumguru
Voor de hobby heb ik andere auto's :D

Dit is slechts een leaseauto, dan heb ik het te doen met hetgeen aangeboden wordt.
 

MarcoO2

Forumguru
@MarcoO2 idd wel een setje grotere velgen aanschaffen. Dat kan de auto wel hebben.
Ik zal eens kijken wat de LM zegt, want.... ik moest vorige week met een gangetje van rond de 40 km/u kiezen tussen uitwijken tegen een hoge stoeprand rechts van me of een frontaaltje met een niet-oplettende tegemoetkomende bestuurder (M?V), die mijn baan opstuurde. Het werd de stoeprand - met onderstaand resultaat ;(

De voorband:





En de achterband.



Straks maar even bellen met de leasemaatschappij. Of @Kanerr vragen of hij zin heeft in nog een hobby-projectje ;)
 

Kanerr

Forumguru
Oei, das heel heftig ja! Maar niet zo heftig als een frontale botsing.

Nee ik pas,de LM mag het oplossen xD


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan