VW Golf 8 variant Rline

svda

Actief lid
Goedemiddag allemaal,

Ik rij nu nog in de Superb Combi maar die gaat ingeruild worden voor een Citigo dus we blijven nog wel Skoda rijden.

Vandaag is onze andere auto bij de dealer binnen gekomen en dit betreft om een Vw Golf 8 variant Rline in het Moonstone Grey. Motor wat erin in zit is een 1.5 etsi 130pk dsg ( de 150pk was nog niet leverbaar en zat een lange wachttijd op ivm lage productie komende tijd).
Wat ik begrepen heb is dit 1 van de allereerste Golf 8 variant Rline in Nederland die snel gaat rijden :)

Volgende extra opties zitten erop:

Achterklep met elektrische opening en sluiting, incl. easy open

Dakreling chroom

High-end geluidsysteem Harman Kardon®

Winterpakket ( met stuurverwarming)

Verbindende LED strip tussen de koplampen

Velgen 'Bergamo', 18 inch lichtmetaal

Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel (Keyless Access) -

Achteruitrijcamera (Rear View)

Panorama-schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbaar

Koplampverlichting LED Matrix ('IQ.Light') , ook achter iq light

Unilak 'Moonstone Grey'
Exterieur: Moonstone Grey Uni

Interieur: Recaro stoelen met Sardegna / Art stof ( zelfde stoelen als de Gti en R )

trekhaak afneembaar ( electrisch was nu niet mogelijk)

153129316_3885065261558415_2181763456575758745_o.jpg

153177953_3885064968225111_28449244112300367_o.jpg

153276413_3885065508225057_8501185713897795004_o.jpg

153183787_3885065698225038_1231569390772259894_o.jpg


Op de foto's staat hij nog vrij hoog door de transport blokken :stop: maar zoals het eruit ziet staat hij gauw voor deur :D
 

Rataplan

Forumguru
Sommige vinden die neus van de Golf 8 niks, ik moest er ook ff aan wennen maar vind het toch wel geslaagd. Kortom mooie wagen, zeker zo met die velgen. Daar ga zeker met een smile op aflopen.

Jammer alleen van die fake eindstukken aan de achterkant van de bumper, had van mij niet gehoeven. Evenmin de, weliswaar grotere, rode remklauwen op de RS.
 
Laatst bewerkt:

SuperBeeb

Forumguru
Mooie uitvoering:thumbsup:
Alleen die kleur is niet mijn smaak. Ik verbaas me er elke meer over als ik m zie, en ook over de positieve reacties. Voir mij is t toch echt stopverf- of grondverfgrijs...
Maar ik weet t: smaken verschillen. En als je t zelf mooi vindt, vooral doen!
 

hemi24

Forumguru
IQ light achter is een niet bestaande optie... (waarschijnlijk kletspraat van een koffieschenker uit de showroom die zich verkoper mag noemen)

Enige wat er bij in het pakket zit zijn LED achterlichten met dynamische knipperlichten.

Of zoals ze het in de folder noemen:

- LED achterlichten 'High' met 3D animatie
- Dynamische knipperlichten aan voor- en achterzijde


De velgen vindt ik super!

De kleur blijft een twistpunt en heel erg persoonlijk.

Over de andere kant, keus is ook behoorlijk beperkt als je niet van "grijs" houdt:

upload_2021-2-25_14-39-52.png
 

svda

Actief lid
[Q
Om even duidelijk te scheppen had ik het zelf erbij gezet omdat ik het direct van de prijslijst gekopieerd had en stand alleen Led IQ koplampen bij. Achterlichten zijn om overigens wel led achterlichten.
Voor de rest zitten er extra dingen op zoals hieronder omschreven.

Koplampverlichting IQ.Light 'LED Matrix'
22 snelheidsafhankelijke en afzondelijk dimbare LED's per koplamp PXD
- Altijd de meest optimale lichtbundel, gebaseerd op frontcamera, stuuruitslag, snelheid, online navigatie en GPS data
- LED achterlichten 'High' met 3D animatie
- Dynamische knipperlichten aan voor- en achterzijde
- Statische en dynamische bochtenverlichting
- Dynamische grootlichtassistent (Dynamic Light Assist)
- Geen verblinding van tegenliggers en voorliggers

Ik had kwa kleurstelling de keuze nu uit de deep black, dolphin grey en moonstone grey. Maar helaas waren die eerste 2 al voor mijn neus weg en de moonstone grey was de enige die op een korte termijn leverbaar was. En door de kleurstelling komt het Rline pakket er beter uit vind ik.
Het liefste had ik de kleur kings red genomen maar met de huidige leveringsproblemen ging dat mij echt te lang duren.

Doordat ik een stuk dichterbij ben gaan werken kost de Superb mij echt te veel aan wegenbelasting en aangezien de KM stand 211k is op het moment wil ik dure kosten eigenlijk voor zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

svda

Actief lid
Sommige vinden die neus van de Golf 8 niks, ik moest er ook ff aan wennen maar vind het toch wel geslaagd. Kortom mooie wagen, zeker zo met die velgen. Daar ga zeker met een smile op aflopen.

Jammer alleen van die fake eindstukken aan de achterkant van de bumper, had van mij niet gehoeven. Evenmin de, weliswaar grotere, rode remklauwen op de RS.

Fake eindstukken zie je tegenwoordig op een hoop auto's. We hebben ook een in de nieuwe Seat Leon Sporttourer FR gereden en zit het ook op. Alleen vond ik deze auto real life wel erg tegenvallen. De binnenkant gigantisch druk sowieso en vind een Seat toch een mindere kant van de VAG group.

Ook hebben wij met de Octavia gereden maar vonden die te gewoontjes en na het samen stellen kregen we al te horen dat de levertijd lang was. Het betrof om de Sport business en daar zitten volgens mij ook zulke ''uitlaten'' op :tongue:

Golf 8 vond ik zelf ook eerlijk gezegd niets tot mijn vrouw ermee kwam en hierachter 1 stond van een verkoper. Na paar keer gezien te hebben vond ik het wel een mooie auto.
 

svda

Actief lid
Mooie uitvoering:thumbsup:
Alleen die kleur is niet mijn smaak. Ik verbaas me er elke meer over als ik m zie, en ook over de positieve reacties. Voir mij is t toch echt stopverf- of grondverfgrijs...
Maar ik weet t: smaken verschillen. En als je t zelf mooi vindt, vooral doen!

Kleur zie je steeds bij verschillende merken. Het is idd dat de smaken verschillen :jaja: Kleur heb ik overigens nog niet in het echt gezien behalve op de bovenstaande foto's.
 

sitechris

Donateur
Kleur vind ik echt gaaf! Ben ook benieuwd naar de harman & kardon ivm Dynaudio. Ik vond Dynaudio altijd echt een topsysteem.
 

MarcoO2

Forumguru
Kleur en uitvoering vind ik top. Het model zelf kan ik nog steeds niet wild van worden. De 7 blijf ik toch mooier vinden (al is mijn oordeel misschien niet helemaal objectief :D) Zeker als je de auto vanaf schuin-achter bekijkt, zoals op de derde foto, vind ik 'm ronduit lelijk.
 

hemi24

Forumguru
Ik heb tot dusverre hetzelfde gevoel bij het design van de achterkant van de Golf 8 variant, als destijds bij de Golf 5 variant. (en dat is niet direct positief).

Misschien went het nog...
 

Canon-Eye

Forumguru
Het zal, schat ik in, toch nogal verschil maken als je de auto letterlijk in een ander perspectief ziet dan op bovenstaande foto's, die waarschijnlijk met een behoorlijke groothoeklens gemaakt zijn omdat er blijkbaar niet meer ruimte was. Deze beelden komen bij mij nogal vertekend over. Ik wacht dan ook liever met een oordeel totdat ik foto's zie die van wat grotere afstand zijn genomen.
 
Bovenaan Onderaan