VW caddy maxi

cvegreen

Forumguru
Vandaag op het werk waren er duitsers bezig met een machine te plaatsen , tot ik langs hun wagen moest paseren een VW caddy maxi . Volgens mijn weten is dat hier in België niet verkrijgbaar.
Heb er met mijn gsm een paar foto's van genomen.

sp_a0129.jpg


sp_a0128.jpg

 

nemo

Senior Member
Vind het echt een lelijk ding. Iets voor mensen die niet kunnen kiezen tussen een caddy of een transporter!
 

EdK

Forumguru
Hebben er tegenwoordig ook een par van rijden binnen de firma
Zijn best fijne wagens , en een mooi alternatief omdat de transporter bijna onbetaalbaar aan het worden is !
Dus Nemo het heeft niet alleen met keizen te maken !!
 

tlpeter

Actief lid
Ik heb de "normale" Caddy gereden en het is best een fijne auto met veel ruimte
De Transporter is inderdaad niet te betalen en overpriced
Dan is de Caddy maxi inderdaad een goed alternatief met heel veel ruimte
 

nemo

Senior Member
De gewone Caddy heeft inderdaad veel ruimte. De Caddy waar ik in heb gereden was alleen volledig afgetrapt dus reed niet prettig. Bovendien vond ik de dode hoek bij de Caddy zéééér storend.
Heb ook in een paar T5's gereden, die reden veel fijner, maarja ik hoefde het niet te betalen!
 

Fabia

† In Memoriam
En volgens mij rijdt het ook voor geen meter met die starre achteras. Ik heb wel vaker in busjes gereden en pas al die wat lading hadden gingen ze beter rijden. Ik had een lange route 's middag's richting Vlissingen met een busje voor kranten en kon altijd goed merken wanneer die leger begon te raken.
 

TL@

Forumguru
Verkopen ze wel degelijk in België. Ook als personen variant trouwens: Caddy life XL, kan je met 7 man in en dan heb je nog redelijk wat kofferruimte. Tweede beste deal op de markt als je een 7-zitter nodig hebt (de beste zijnde de Logan MCV).

Rijden doet ie als een kruising van een busje en een Golf IV, niet zo heel prettig dus :D
 

cvegreen

Forumguru
Ze verkopen toch niet zo veel blijkbaar , want ik had er nog nooit eentje gezien . Is dus een mengeling tussen een bestelwagen en een personen wagen. Met de nadelige vering van een bestelwagen . Een groot minpunt vind ik .
 

TL@

Forumguru
Tja, misschien wel een minpunt, maar een persoon die een caddy koopt, verwacht ook geen scherp weggedrag. Door die vaste achteras is de caddy wel een paar duizend euro goedkoper.
 

EdK

Forumguru
Ze verkopen toch niet zo veel blijkbaar , want ik had er nog nooit eentje gezien . Is dus een mengeling tussen een bestelwagen en een personen wagen. Met de nadelige vering van een bestelwagen . Een groot minpunt vind ik .​

Met alle respect maar de caddy is altijd op de markt gebracht ( ook in zijn vorige versies ) als een bedrijfswagen !
Dat hij dan nu ook als een personenwagen wordt geleverd wil niet zeggen dat hij ook rijdt als een personenwagen !
Zal ter aller tijden een compromie zijn waar je dan voor kiest !

Maar kwa vering word deze hier in nederland in 2 uitvoeringen uitgebracht !
Dan mbt het slecht verkopen, dan spreek je geheel voor Belgie neem ik aan , want in Nederland is het toch een veel aangeschafte bedrijfswagen !
Dit is mede komende door dat de Transporter kwa prijs niet meer betaalbaar is !
Als kale basis nog wel maar zodra je wat optie's erbij neemt is hij in verhouding gewoon te duur !!
 

TL@

Forumguru
Al die ludospaces (Kangoo, berlingo,...) zijn in de eerste plaats bedrijfswagens, dat maakt ze goedkoper dan even grote monovolumes.
 
Bovenaan Onderaan