VRS Stuurwiel in Superb III

Middag

Forumguru
Hallo allemaal,

Ik wil graag een VRS stuurtje in de Superb zetten. Ik heb dit ook bij mijn vorige A3 gedaan, een S-line stuur gemonteerd. Houdt een stuk lekkerder vast.

Een paar vragen.. Weet iemand van jullie of een Octavia III stuur past in een Superb III? Op het oog lijken de Airbags van het standaard Superb stuurwiel en het VRS stuurwiel identiek. Zou mooi zijn wanneer ik geen Airbag nodig heb.

Ik heb nu DSG zonder paddles, wanneer ik een stuur met paddles koop. Is het dan een kwestie van aansluiten (evt coderen) en rijden? Of moet ik kabelbomen gaan leggen?

s-l1600.jpg
 

gdisselkoen

Forumguru
Ik heb de paddles als optie besteld, maar gebruik ze eigenlijk nooit.
In mijn vorige auto, een Peugeot 508 SW Blue Executive, zaten ze er standaard op en gebruikte ik ze regelmatig. Het werkte sneller dan de kickdown en ze deden precies dat wat ze moeten doen; opschakelen en terugschakelen.

In de SuperB gebruik ik ze eigenlijk nooit meer. De kickdown werkt goed en reageert snel en bij het gebruik van de paddles gaat de bak gelijk in manuele modus. Vind ik niet handig.
 

Middag

Forumguru
Het stuur dat ik op t oog heb, is voorzien van paddles. Dan wil ik ook dat t werkt, los van of ik t gebruik. Heb een Jetta met dsg gereden met die flippers, maar gebruikte dat idd maar zelden.
 
Bovenaan Onderaan