Vreemd probleem

Beste Forumleden,

Voor 2 maanden geleden kreeg ik mijn auto niet gestart.bij het aanzetten van het contact gingen de tellers al niet meer heen en weer en de auto starte maar viel 2 seconden later weer uit.naar vaak proberen starte hij weer en bleef lopen maar kreeg het advies van de Adac om de accu te vervangen.het esp/bandenspanningslampje en start stop gaven tijdelijk een error maar naar wat km s weg.

Nu zit ik in Frankrijk met een nieuwe accu maar kreeg vanmorgen weer hetzelfde probleem.iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

Alvast bedankt!
 

oco1979

Forumguru
accu terug leeggelopen?
Toevallig geen multimeter bij de hand om te meten ?

Tussen 12,2 V _ 12,7 V in rust is oke om te kunnen starten.
 

oco1979

Forumguru
neem aan dat die 13,4 direct gemeten is na draaien van motor of nog tijdens draaien van motor
 

oco1979

Forumguru
denk dat we stappenplan ga vermelden, zo zitten we dan op dezelfde golflengte:
ruststand is wagen afgesloten voor uur
Nu doe we wagen open en vooral niets doen van contact aan of starten,maar eerst batterijspanning meten :
12,2 - 12,7
Dat oke,nu starten en kijken hoe ver die zakt.
Accu oke als die niet verder dan 10V zakt
Start de wagen :
nu kijken hoeveel die lading is :
min 13,8 V eventueel zijn of die omhoog ga bij gas geven
 

hemi24

Forumguru
Als je de auto opent is de ruststand toch weer weg?
Allerlei verbruikers worden dan namelijk geactiveerd.
 

oco1979

Forumguru
Als je de auto opent is de ruststand toch weer weg?
Allerlei verbruikers worden dan namelijk geactiveerd.

dat is nog te doen, juist als je contact aan steekt maak dat meer verschil

je kan ook motorkap openzetten en alles dicht doen en zo iets wachten

Nu moet zeggen dat een range Rover is sommige gevallen meer dan 1uur nodig heeft om in totale rust te gaan.
Hoe moderner de wagen en hoe meer er op zit hoe langer dat het kan duren tegen deze in rustmodus is.
Al genoeg gezien als ik de Amperétang gebruik om te zin van verliesstroom
Oude wagens is dat bijna direct dat deze richting 0,03 A ga, anderen hebben wat tijd nodig
 

hemi24

Forumguru
Accuklemmen losmaken, da's feitelijk de enige manier.
Uiteindelijk meet je dan alleen de spanning; dit zegt nog niks over de capaciteit van de accu.

Goede vraag is wellicht of wel een juist type accu is geplaatst met voldoende capaciteit én of deze ook juist is aangemeld...
 

Cordoba

Forumguru
Niet toevallig een oranje symbooltje van een sleutel gezien tijdens de problemen? Dan is het waarschijnlijk de startblokkering die geactiveerd is. Als de auto niet start, doet het met de reservesleutel dan ook niet?
 
Dank allemaal voor jullie antwoord! Eindelijk is de garage erachter wat het probleem is. De CAN Gateway was defect. Hierdoor was de boel soms in de war waardoor de verschillende modules niet met elkaar konden praten.
 

oco1979

Forumguru
Dank allemaal voor jullie antwoord! Eindelijk is de garage erachter wat het probleem is. De CAN Gateway was defect. Hierdoor was de boel soms in de war waardoor de verschillende modules niet met elkaar konden praten.

Welke foutmelding was aanwezig.
 

oco1979

Forumguru
De garage kreeg van allerlei foutmeldingen bij verschillende module, dat ze elkaar niet konden vinden. De exacte foutmeldingen weet ik niet meer maar het was een hele waslijst.

oke txs voor deze extra info.

Was dus een canbus foutmelding en hebben de hoofd module die canbus regeld vervangen.
Weten we nu ook weer :thumbsup:
 
oke txs voor deze extra info.

Was dus een canbus foutmelding en hebben de hoofd module die canbus regeld vervangen.
Weten we nu ook weer :thumbsup:

Ahh oke dat bedoel je, goede toevoeging, dank! Inderdaad het was de hoofdmodule die alles met elkaar laat communiceren.
 
Bovenaan Onderaan