Vreemd geluid bij remmen O3

Inmiddels rij ik alweer een maand rond in m'n O3 (6500 km), bevalt prima! Alleen bij het afremmen, met name het laatste gedeelte tot stilstand, hoor ik een bonkend geluid. Ik hoef hiervoor niet eens hard te remmen. Het geluid lijkt van achteruit de auto te komen. De kofferbak ligt leeg, zonder losse spullen.

Is er iemand dit probleem herkend?
 

EdK

Forumguru
En in de kofferbak onder de mat ?
zeg maar ruimte waar je reserve wiel ligt of indien geen reserve wiel andere gereedschappen vanaf fabriek ??
 

skodaboy

Forumguru
het lijkt er idd op dat er iets los ligt (achteraan) in de wagen..

hoor je dat gebonk alleen bij het afremmen?
als je nu vol gas weg rijdt en door op trekt kun je het gebonk dan op wekken?
als dat zo is,dan rolt of slingerd er ergens iets rond in de auto..
 

Joske

Forumguru
Brandstof?! Dat kan toch niet de bedoeling zijn :pieker: Er worden toch al geruime tijd schotten in een brandstoftank geplaatst om de beweging van 1 grote massa brandstof te vermijden. Dus dat zou me sterk lijken..
 

Greggy

Actief lid
Geen last van gebonk tijdens het remmen. Ik hoor ook geen klotsend benzine o.i.d. Wel hoor ik de brandstofpomp (te) erg m.i.
 

skodaboy

Forumguru
in geklots van benzine of diesel tijdens het remmen geloof ik niet echt... tenzij je misschien alles dicht gooit,dat je bijna zelf tegen de voorruit hangt en dan nog...

als je nu een korte helling op of af rijdt,dan kan het zijn dat de brandstof wel klost in de tank, daar de auto onder een bepaalde hellingshoek komt te staan,maar om dit te horen dient het wel (erg) stil te zijn in de auto of omgeving anders hoor je het klotsen nog niet..
 

Joske

Forumguru
In mijn O2 (die ik verbazingwekkend stil vind trouwens) heb ik nog nooit zo iets gehoord en ik rij wel al eens zonder radio om eens te luisteren naar de wagen.. In mijn Fabia 1 - annex tractor 1.4TDI - hoorde ik het ook nooit, maja daar hoor je nu eenmaal zobiezo enkel de motor :D
 

skodaboy

Forumguru
@ joske, de 02 facelift versie (zoals de jouwe) heeft een diesel motor met common rail inspuiting,deze zijn (heel) stil,ik heb een 02 TDI met nog de pompverstuiving,bij deze is zo'n grauw klinkend geluid hoorbaar...maar m'n 02 is ook nog aan de stille kant..

ja,ik ken de 1.4 tdi en de 1.2 tdi (3 cilinder) motor,die hoor je idd wat meer kabaal maken als je rijdt..
als ik graag motor geluid hoor he,dan ga ik wel met de camper (4.2 tdi) een ritje maken...:D
die motor hoor je dus altijd draaien en zijn werk doen..ondanks dit vind ik dit niet storend..:jaja:
 

Joske

Forumguru
tja die 3-cilindertjes zijn echt wel luidruchtig, maar heb er altijd graag in gereden :jaja: (ook al heeft ie maar 70 pk en 150 Nm heb ik er toch al een paar verrast aan de stoplichten ;) )

Het nadeel is ook dat mijn vrouw me altijd hoorde thuiskomen als ik de oprit opdraaide.. :D
 

Joske

Forumguru
Had je haar willen verrassen dan?
(je kan toch ook parkeren en de laatste 100m lopen...)

1. mijn vrouw is altijd verrast als ik thuiskom :nailbiting:

2. leg dat maar eens uit aan een vrouw, waarom je je halfweg de straat zet en niet op de oprit (waar 3 auto's kunnen staan :D).

nu stilletjes terug on-topic proberen geraken :jaja:
 

skodaboy

Forumguru
@joske

tja,je kan niet alles hebben of willen he...trouwens dat 'probleem' heb ik ook als ik bij ons de oprit op rijd..
met wat ik ook rij,met de 02 of de camper of een fiets..
bij ons gaat er altijd binnen een piepsignaal af,als er iemand op de oprit passeerd..
 

Gieliovd

Forumguru
Klotsen kan je eenvoudig opwekken als test.

Anders zit er wellicht een montagefoutje ergens rondom je achteras dat er wat kantelt. Even in de gaten houden, anders bezoek dealer.
O
Overigens merkte ik ook al snel gebonk van de achteras, dat ligt aan het ontwerp van dat ding. Afhankelijk van je blok heb je een torsie as of onafhankelijke ophanging.
 
oke hier kan een slotje op....

probleem was een losliggende mini-compressor onder de mat v.d. kofferbak. nooit gezien :sterretjes: en opgelost door de ruimte op te vullen met een oude jas.

Bedankt voor het meedenken...!
 

Oogje

Senior Member
blegh, dan heb je dus geen reservewiel maar zo'n reparatiekit... Ben je lekker mee, not.
 

andrehj

Forumguru
Oplossing is eenvoudig: Koop een reservewielkit en leg een winterwiel achterin. Scheelt ook nog bergruimte in je garage.
 
Bovenaan Onderaan