Vreemd geluid bij het starten 2

Gieliovd

Forumguru
Toevallig is er al een zekere Bea met een vraag met dezelfde titel, maar goed ik stel hem toch!

Ik rij sinds een week een Fabia 1.4 MPI/101 PK uit 2001. (zie ook links van deze post :tongue:).

Wat ik merk is dat mijn auto consequent een geluid maakt direct na het aanslaan van de motor. De auto start op benzine, en gaat dan na een tijdje door op gas, dus daar ligt het niet aan sowieso.

Wat er is, is als volgt:

Ik stap in de auto, sleutel in het gat, omdraaien. Motor slaat aan, sleutel direct los, bzzzzt klinkt het een paar ms lang onder het vooronder.

Het klinkt mij in de oren als een starterkrans die meedraait terwijl de motor al draait. Dit wel eens gehoord als iemand te lang de sleutel op starten houdt, maar niet als je normaal start.

Heb ik dit goed denken jullie? En weten jullie een oplossing?

Buiten dat de startmotor onnodig slijt vind ik het nog eens storend ook. Elke keer zo'n bzzzzt geluid met starten. Sta je dan met je prachtige Skoda tussen op een parkeerdak, iedereen kijken naar je rammelende starten :1884:
 

Gieliovd

Forumguru
Hè verdorie, waarom is hij nou én 2 keer gespost én nog in het verkeerde forum ook! Ik roep hulp in van de site admin.

Deze mag weg!
 
Bovenaan Onderaan