Vragen over tuning?

VEEJAY

Forumguru
Deze site heb ik eens bekeken, gaat niet over VAG auto's maar vind het echt een keurige site met heel veel informatie.

De meeste sites zijn vaag en bevatten alleen maar wat getallen en prijzen.

Hier kunnen vrijwel alle tuners (waar ik ooit van gehoord heb) een puntje aan zuigen.

Bekijk het zelf maar eens:
http://www.squadra-tuning.com/

@moderators, ik plaats dit niet als reclame maar meer om aan te tonen dat VAG tuners nog een hoop te leren hebben qua duidelijk communiceren en verder bevat het een hoop info die ook voor VAG auto's geld.

pd42

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

De meeste sites zijn vaag en bevatten alleen maar wat getallen en prijzen.

[/ QUOTE ]

Hoezo een site die getallen en prijzen bevat 'vaag'?? Dit is nou juist het eerste wat ik wil zien als potentieële klant...

VEEJAY

Forumguru
NAAST getallen en prijzen is de rest verder vaag.

Maar goed de meeste tuners kopen de software ook maar in dus die weten niet wat ze eigenlijk in je auto aan het uploaden zijn. (ze weten vaak wel het vermogen en koppel want jha daar hebben zij dan weer voor betaald bij hun software leverancier).

Veel klanten van tuners zijn dan ook alleen geinteresseerd in de cijfers. Maar das je goed recht.

Kun jij bijvoorbeeld beantwoorden of jou software verschillend is per versnelling? Wordt er ingegrepen bij een te hoge motortemperatuur? Wat for safety features zitten in je software?

Degenen die wat meer willen weten over wat tunen precies is en hoe of wat die moeten het halen uit eindeloos fora doorspitten.

Nergens een vag tuner gevonden die nu echt uiteenzet wat hem zo bijzonder maakt.

Maar goed een goed produkt verkoopt zichzelf zou ik zeggen.

Inderdaad een erg duidelijke site met veel uitleg, op basis van hiervan zou je een goede keuze kunnen maken.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mickie</font><hr />

Inderdaad een erg duidelijke site met veel uitleg, op basis van hiervan zou je een goede keuze kunnen maken.

[/ QUOTE ]

Proef ik een beetje kriebels bij je om eventueel (chip)tuning te gaan doen??? /forum/images/graemlins/shocked.gif

Ik ga voor 99% zeker voor Abt; ik heb geen ervaring met (chip)tuning en wil dus voor zo veel mogelijk zekerheid gaan (m.n. v.w.b. garantie). Ondanks het grote prijsverschil ten nadele van Abt, kies ik waarschijnlijk toch voor de V.A.G.-huistuner.

Ik verwacht in de maand juli e.e.a. te laten bewerkstelligen.

aLo

Nieuw lid
Hou er wel rekening mee dat je je auto een week kwijt bent als je voor Abt kiest.....

De tuning wordt nl. niet door de dealer zelf gedaan. De dealer stuurt de computer op naar Pon die het verder regelt.

Dutch4x4

Senior Member
Daarom heb ik dat ook vóór aflevering gedaan.

Duurde twéé weken omdat Oettinger niet eens een programma voor de ARX-motor in de 4x4 turbo had... Dus uiteindelijk toch een soort maatwerk gekregen. /forum/images/graemlins/grin.gif

Op de ochtend van aflevering kwam de koerier uit Duitsland hijgend aan en terwijl ik aan de koffie zat en de papierhandel regelde, werd de ECU in de werkplaats nog erin geklust! /forum/images/graemlins/smile.gif

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: aLo</font><hr />

De tuning wordt nl. niet door de dealer zelf gedaan. De dealer stuurt de computer op naar Pon die het verder regelt.

[/ QUOTE ]

Ja dat klopt i.d.d en ik ben daar(pon)geweest in de werkplaats waar alle computers van nieuwe chip's worden voorzien. ik heb namelijk bij een Audi/VW dealer gewerkt en moest daar regelmatig heen voor cursus,en heb daar al heel veel gezien bij pon. vooral dat magazijn daar dat is echt super groot!

Bovenaan Onderaan