Vraagje over "schade"

jadijkstra2000

Forumguru
Hoi allemaal,

Onze Octavia heeft (helaas) wat parkeerschade.

Een licht deukje in achterportier en in de voorportier aan de passagierszijde. Bij winkels/parkeerplaatsen gebeurt natuurlijk zonder briefje... aangezien hij niet meer in de lease zit, moet ik het zelf doen / via de verzekering.

Eigenlijk wil ik buiten de verzekering om wat laten doen. Hebben jullie tips/suggesties waar ik het voor niet teveel toch netjes kan laten fixen?

Wel zuur, auto uit de lease en prive en in een maand tijd aan 2 kanten deuken :(
 

Japanese Power

Donateur
Hoeveel jaar no-claim heb je al opgebouwd of zit je al een aantal jaren op een maximum aan no-claim?
Dan kun je een schade laten repareren zonder terugval in no-claim tredes...
 

widojo

Actief lid
zijn de deukjes dan te groot voor "uitdeuken zonder spuiten". Kost zo'n 25 tot 40 euro per deukje.
 

widojo

Actief lid
Dan moet ik je teleurstellen, dat herstellen doe / kan ik niet.
Maar, wat ik doe is een afspraak met een garage maken (voor mijzelf of collega's). Vaak zie je dat ze regelmatig een "mannetje" laten komen voor dit soort klusjes en dan kan hij op zo'n dag meerdere auto's beetpakken.
Gewoon in je eigen woonplaats even rondbellen.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Drenthe :tongue:

Maar, het is parkeerschade..in de deuren, vlak aan de zijkanten.

Ik heb nu een Megane, daar ben ik minder "zuinig" op dan op de skoda, en dan bedoel ik niet dat ik ermee gooi of smijt, nee, ik kijk niet waar ik parkeer, dus met boodschappen doen, waar ik dat met de skoda wel netjes deed... tot mijn verbazing gebeurt er met die megane helemaal niks :S zul je net zien, als je er bewust voorzichtig mee bent, ben je aan de beurt...
 

heusinkveldb

Forumguru
Gewoon even bij een schadebedrijf binnenlopen of een dealer. Vaak hebben die wel een Restyler die over de vloer komt of zelf in dienst maar meestal zijn het ZZP'ers.
Bij mijn schadebedrijf hebben ze er eentje op de maandag en woensdag. Die pakt alle auto's die nog zijn uit te deuken zonder spuiten. Als ze een goeie hebben krijgt ie alles eruit.
Mijn auto had hagelschade en deukjes op de meest rare plekken, dicht bij randen, in de achterspoiler, noemt het maar op. Alles eruit en je zier er niks meer van. Heb er onlangs nog weer drie uit m'n dak laten halen (vuurwerk, vermoedelijk vuurpijlen die met een noodvaart op het dak zijn gevallen) en eentje in de rand van de wielkast, ook door iemand die waarschijnlijk z'n deur heeft doorgedrukt om uit te stappen. Ook deze is eruit gehaald door middel van lijmen. Dan zetten lijmen ze er een hoedje op waarmee ze de deuk kunnen terugtrekken.

Sommige bedrijven, restylers rekenen per deuk en sommige per paneel, dus dan heb je een vaste prijs per deur met een maximaal aantal deukjes van b.v. 4.
Maar zoals gezegd, gewoon even rond vragen bij verschillende bedrijven...
 
Bovenaan Onderaan