Vraagje over nieuwe Octavia Tradition

Sinds vrijdag 21 september zijn we de eigenaar van een nieuwe Octavia Tradition (of Démarrage).

De auto heeft op woensdag 26 september een probleem met de remmen, na nazicht waren de beide remklauwen achter losgekomen, een produktiefout volgens de garage, hopelijk de enige!

Maar ik heb nu een paar vraagjes: in de voorportieren aan de binnenzijde zitten rode lensjes, bestaat de mogelijkheid om daar een lampje in te plaatsen dat werkt als de deur geopend wordt?

Kan ik de binnenverlichting laten inschakelen met het openen van de achterportieren?

En bestaat er een kit met mistlampen voor in de voorbumper in te bouwen?
 
hoi, gefeliciteerd met je aankoop!
Wat betreft je vragen:
- de lichten in de voorportieren zouden m.i. gewoon moeten werken.
- binnenverlichting achter (de leeslampjes) inschakelen bij openen achterportieren is mij nog niet gelukt. Of-ie voor aangaat bij openen achterportier weet ik eigenlijk niet uit mijn hoofd.
- Via milotec kan je voorbumpers met geintegreerde mistlampen aanschaffen. Let op, in de meeste uitvoeringen zit al een mistlamp in de koplampunit.

Succes!
 

henkie

Nieuw lid
Sinds vrijdag 21 september zijn we de eigenaar van een nieuwe Octavia Tradition (of Démarrage).

De auto heeft op woensdag 26 september een probleem met de remmen, na nazicht waren de beide remklauwen achter losgekomen, een produktiefout volgens de garage, hopelijk de enige!

Maar ik heb nu een paar vraagjes: in de voorportieren aan de binnenzijde zitten rode lensjes, bestaat de mogelijkheid om daar een lampje in te plaatsen dat werkt als de deur geopend wordt?

Kan ik de binnenverlichting laten inschakelen met het openen van de achterportieren?

En bestaat er een kit met mistlampen voor in de voorbumper in te bouwen?
Heb sinds 19 september ook een Skoda Demarrage. Bij ons gaat binnenverlichting aan op moment dat je via afstandbediening de centrale deurvergrendeling opent. En uit als je de deuren vergrendelt.
In de portieren zitten lampjes die aangaan bij opening van de voorportieren: veiligheid en licht bij uit/instappen in het donker.
Standaard heeft de Octavia mistlampen in de koplampunit: het is de buitenste lens in de unit. Door het uittrekken van de knop verlichting (in aanstand van de verlichting) worden de mistlampen geactiveerd.
 
Dag bart,

proficiat met je nieuwe auto! Heb zelf een 1.6 MPI tradition combi van januari. Alles loopt nog steeds gesmeerd. de rode lenzen zijn bij mij ook gewone reflectoren. Ik denk niet dat er bedrading achter zit.
Bij mij zitten de mistlampen in de koplampunit. Dit was wel een optie bij ons in Belgïe.
't beste nog!
 
Bovenaan Onderaan