Iets tussenin. Alarm gaat steeds dringender waarschuwen. Ik denk dat de beveiliging anders de wagen tot stilstand zal brengen. Morgen eens proberen tijdens de spits ...
Hangt af van de versnellingsbak. Met een DSG (en ACC, overigens) werkt het als volgt:
- Zachte piep
- Dwingende piep
- Kortstondige remingreep
- Kortstondige remingreep
- Nogmaals dwingende piep
- Rustig auto tot stilstand laten komen binnen de strepen en knipperlichten aan
Volgens mij werkt het systeem hetzelfde bij een handbak tot en met de eerste kortstondige remingreep. De auto is immers niet gecontroleerd tot stilstand te brengen door de computer met een handbak. Hortend en stotend in z'n 6 met 30 km/h is ook niet de bedoeling.
Overigens is die lane assist nou ook weer niet zo sterk dat ik mijn auto het stuurwerk zelf zou laten doen. Ik heb het systeem altijd aanstaan, en heb op de rechtere stukken vaak mijn handen wel los, maar zodra er echt bochten komen doe ik het zelf weer. Een scherpere bocht in de snelweg is al te veel moeite. Het is geen Tesla met autopilot, dat systeem werkt een stuk autonomer dan het Skoda/VW/Seat systeem.
EDIT: Voor de zachte piep verschijnt er in het MFD al een melding dat je je stuur moeten overnemen, trouwens.