Vraagje over brandstof filter..........

Heb (nadat ik me netjes voorgesteld heb... :-)) gelijk een vraagje.....

Morgen ga ik met een ervaren man naast me de olie flushen en vernieuwen; dit zal geen probleem opleveren.

Heb gelijk bij de automaterialen zaak een nieuwe brandstoffilter gehaald, maar deze ziet er heel anders uit als dat ik gewend ben ? (normaliter een filter met aan beide zijde een aansluiting...).

Kan dit kloppen of heb ik de verkeerde filter meegekregen ?
upload_2019-6-28_16-52-27.png

betreft een Skoda Fabia Combi, 1.4 16V, 75 PK, bouwjaar 2004
 

Antera

Donateur
er worden diverse filters aangeboden voor dit model waaronder ook deze of deze ook gaat passen zal je zien als je de oude verwijderd.
 

verhulstr

Forumguru
Hallo, en welkom hier!
Ik heb bijna de zelfde Fabia ...jaartje ouder , bijna de zelfde motor nml de bby. Bij mij zit er dit filter onder de auto...

CEE932C9-BAB1-499D-9C0B-92CA532D96A0.jpeg

Zoals je ziet heeft deze 3aansluitingen......linksboven is de aanvoer, links midden is de (over)druk ventiel, en rechts is de uitgang....

Ik denk dat je zo een zelfde gemonteerd hebt zoals bij mij....

Succes!
 
Dan zal het linker gedeelte met de 2 aansluitingen mogelijk erop geschroeft / geklikt zitten, aangezien bij mijn (gekochte) filter het een open gedeelte is
 

verhulstr

Forumguru
Hoe ze een filter fabriceren is mij een raadsel, maar ik neem aan dat ze het uiteinde van het filter dicht hebben gefelst of iets in die geest.
Moet toch goed dicht zitten, er komt toch een paar bar aan druk op te staan...

Edit...kwartje valt laat.....ik heb geen uitsparing in het filter zitten waar het druk ventiel zit geborgd met een veer.....
 
Is gelukt. Was inderdaad van het oude filter het (met een veer vergrendelde) binnenwerk omzetten naar de nieuwe filter....
Verschil is duidelijk merkbaar... toen we het oude filter lieten leeglopen zat er nogal wat rotzooi in....
 
Bovenaan Onderaan