Vraagje kilometerstand

TB.

Nieuw lid
Beste Superb rijders,
Ik heb een vraag en ben benieuwd of jullie wat ervaringen/ kennis met mij willen delen.
Wij zijn op zoek naar een ruime voor ons nieuwe station. We rijden nu een toyota avensis uit 2008 en zoeken naar een waardige opvolger. Zodoende kom ik uit bij de Superb. Groot, luxe en betrouwbaar zo lijkt het.
Nu heb ik een occasion uit 2018 op het oog binnen ons prijsbereik. 1.8 TSI benzine met DSG bak. 1 vorige eigenaar en met kentekencheck lijkt alles te kloppen.
Het enige waar ik twijfels over heb is de km- stand. Deze is relatief hoog. 192.000 op de teller. Hij is logisch verklaarbaar maar ik twijfel of hij niet te hoog is.
Nu heeft onze avensis al 3.5 ton op de teller een loopt nog prima dus dat hoeft niks te zeggen. Maar het is toch een grote aanschaf. Wat zijn jullie ervaringen? Advies?

Alvast bedankt,
 

Coled

Senior Member
De km stand voor dit bouwjaar is wel aan de hoge kant, maar té hoog, dat denk ik niet.
Zit het afgestempeld onderhouds boekje erbij?
 

Arjan1985

Senior Member
Mijn Octavia 3 FL had 235000 toen ik hem in februari kocht. Komt uit juni 2018. Tijdens mijn zoektocht hadden best veel auto’s zulke hoge kilometer standen. Ik heb toen bij enkele auto’s gekeken maar boekjes stempelen was er bij die auto’s niet meer bij. Ik heb toen de dealer gebeld waar die in onderhoud was en kon evt een uitdraai krijgen. Die melden ook de km standen.
 

TB.

Nieuw lid
Bedankt al voor de snelle reacties. Ja onderhoudshistorie is aanwezig en het is een Nederlandse auto. 1 vorige eigenaar die hem 6 jaar in bezit heeft gehad.
 

EdK

Forumguru
1,8TSI je bedoeld de olie slurper ???
Zoek hier op forum even rond en zoek op de 1,8 TSI ongeacht even welk type en je komt toch wat aardig wat verhalen tegen over het overmatig olieverbruik en de kosten ervan om dat te verhelpen....
Persoonlijk zou ik kijken naar een 1,4 dan ....
 

Rallye

Forumguru
Je twijfelt "of de km-stand niet te hoog is"? Heb je dan twijfels over de kilometerstand of over de vraag of je bij jouw gebruik niet snel op serieuze problemen uitkomt? Hoeveel ga je dan rijden per jaar?
 

barretje

Senior Member
Wij zijn momenteel bezig met de aankoop van een andere auto, de huidige superb die we inruilen of zelf gaan verkopen komt uit 2016 en heeft bijna 160.000 km gelopen welke ik bijna allemaal zelf heb gereden. We kochten de auto met 19.000km. die 182.000km zou op zich vrij logisch kunnen zijn.
 

TB.

Nieuw lid
Je twijfelt "of de km-stand niet te hoog is"? Heb je dan twijfels over de kilometerstand of over de vraag of je bij jouw gebruik niet snel op serieuze problemen uitkomt? Hoeveel ga je dan rijden per jaar?
Nee geen twijfels over de km- stand zelf hoor. Die is logisch verklaarbaar. Meer over of het een onverstandige aankoop zou zijn mbt slijtage etc. Wat de ervaringen zijn met deze motor. Wij rijden ong 20.000 per jaar.
 
Bovenaan Onderaan