Vraag over Skoda Connect en hieraan verbonden kosten

fagend

Lid
Hallo,

Ik ben aan het wachten op de levering van een O3 FL met Columbus die voorzien is van Skoda Connect. Dat bestaat uit:
  • Infotainment (Google Earth, Weer, Prijzen benzine, verkeersinfo...)
  • Care Connect (app om auto info vanop afstand te zien, online onderhoud regelen...)
Dat ding heeft dus data nodig. Ik heb een iPhone. Ik heb volgende opties:
  1. Personal hotspot via iPhone over USB kabel
  2. Personal hotspot via iPhone via Wi-fi
  3. Aparte data SIM kaart kopen (in België €5/m bij Telenet)
Hebben jullie advies over de beste oplossing? Gaat dat via personal hotspot automatisch of moet je dan telkens een actie uitvoeren om opnieuw te verbinden (geen zin in)?

Als je vanop afstand wil kijken hoeveel benzine er nog in je tank is, heb je sowieso een SIM nodig lijkt me?

Skoda Connect is het eerste jaar inbegrepen. Weet iemand hoeveel dat erna kost? De dealer had geen idee. Online ook niets over terug te vinden.

Bedankt!
 

B.Stuurder

Forumguru
Hallo,

Ik ben aan het wachten op de levering van een O3 FL met Columbus die voorzien is van Skoda Connect. Dat bestaat uit:
  • Infotainment (Google Earth, Weer, Prijzen benzine, verkeersinfo...)
  • Care Connect (app om auto info vanop afstand te zien, online onderhoud regelen...)
Dat ding heeft dus data nodig. Ik heb een iPhone. Ik heb volgende opties:
  1. Personal hotspot via iPhone over USB kabel
  2. Personal hotspot via iPhone via Wi-fi
  3. Aparte data SIM kaart kopen (in België €5/m bij Telenet)
Hebben jullie advies over de beste oplossing? Gaat dat via personal hotspot automatisch of moet je dan telkens een actie uitvoeren om opnieuw te verbinden (geen zin in)?

Als je vanop afstand wil kijken hoeveel benzine er nog in je tank is, heb je sowieso een SIM nodig lijkt me?

Skoda Connect is het eerste jaar inbegrepen. Weet iemand hoeveel dat erna kost? De dealer had geen idee. Online ook niets over terug te vinden.

Bedankt!

  1. Personal hotspot via iPhone over USB kabel kan, maar moet steeds worden geactiveerd
  2. Personal hotspot via iPhone via Wi-fi zie 1.
  3. Aparte data SIM kaart kopen (in België €5/m bij Telenet) Dan moet er wel een sim kaart sleuf zijn, voor zover ik weet heeft nog niemand die gehad. Wellicht is dat bij de FL anders?
Als je vanop afstand wil kijken hoeveel benzine er nog in je tank is, heb je sowieso een SIM nodig lijkt me? Nee, hoe het werkt weet ik niet, maar ik heb dat ook en geen SIM

Verder kan ik niet inhoudelijk reageren.
 

fagend

Lid
Bedankt.

De FL heeft een SIM sleuf. Dus dat gaat precies handiger zijn dan constant opnieuw activeren.
 

fagend

Lid
Ja de handleiding vermeld deze ook bij mij, maar ik heb toch echt geen SIM sleuf. Iemand op dit forum met een FL die dit kan checken?

De handleiding vermeldt een Columbus met en zonder die SIM sleuf.

Mijn pack GPS bevat o.a. "Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi) en spraakbediening". Ik veronderstel dat je een SIM sleuf hebt wanneer je die WLAN hebt.
 

Japanese Power

Donateur
  1. Personal hotspot via iPhone over USB kabel
  2. Personal hotspot via iPhone via Wi-fi
  3. Aparte data SIM kaart kopen (in België €5/m bij Telenet)
Als je vanop afstand wil kijken hoeveel benzine er nog in je tank is, heb je sowieso een SIM nodig lijkt me?

Skoda Connect is het eerste jaar inbegrepen. Weet iemand hoeveel dat erna kost? De dealer had geen idee. Online ook niets over terug te vinden.

Inderdaad is 1 en 2 geen optie, daarom heb ik ook gekozen voor en Simstick met een losse simkaart, zodat het altijd werkt en je niet altijd hoeft te koppelen, veel te omslachtig.

De vraag over Skoda Connect voor de jaren na het gratis abbo heb ik ook nog openstaan. Probleem is dat de service nog in de kinderschoenen staat, met name buiten Europa en ze daarom tot nu toen geen pasklaar antwoord hebben.

En de SimStick is ook handig omdat ik dan ook gelijk een WiFi Accesspoint in de auto heb voor de kids.
 

B.Stuurder

Forumguru
De handleiding vermeldt een Columbus met en zonder die SIM sleuf.

Mijn pack GPS bevat o.a. "Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi) en spraakbediening". Ik veronderstel dat je een SIM sleuf hebt wanneer je die WLAN hebt.
Helaas, ik heb Wlan maar geen SIM slot
 

Rallye

Forumguru
OK. De sim-sleuf is mogelijk aanwezig op de Skoda Octavia FL. Ik zou mijn veronderstelling ff checken, als ik @fagend was. Wij horen dan ook graag wat de mogelijkheden zijn. ;)
 
Mijn Skoda dealer had er onlangs info over gehad maar wist niks van prijzen?! Enkel dat het via de data van je gsm ging en dat het voor google maps met foto's ed nogal veel data slokte. En ook de update van de kaarten van de gps via wireless zou inhouden dat de auto bvb 10u met contact op moet staan voor de update te downloaden zo zei hij tegen mij !
 

fagend

Lid
Nogmaals een veronderstelling: SIM slot zit er enkel in als je Comforttelefonie mét LTE hebt. Comforttelefonie in het pack GPS (België) is de 'gewone' Comforttelefonie zonder LTE.

De optie met LTE kost €770, die zonder €385. De configurator houdt er geen rekening mee als je het pack GPS aanvinkt, dus geen idee of je dan enkel het verschil moet betalen. In het beste geval kost de SIM slot dus €385. Da's nogal veel.
 
Bovenaan Onderaan