Vraag over park assist

Rosinfield

† In Memoriam
Dit systeem zit dus in mijn Polo GTI die ik vrijdag ophaal. Eea lezende vraag ik mij ernstig af of ik hier gebruik van ga maken. Eigenlijk kijk ik ook nu nooit naar het beeld van de achteruitrij camera, maar parkeer ik puur op gevoel. Dat gaat prima, op de kleinste plekjes en zonder ooit enige schade aan eigen of andermans auto. Kan me voorstellen dat het handig is voor mensen met parkeerproblemen, maar mij lijkt het een hoop gedoe. Ben benieuwd naar de ervaringen hiermee.
 

Spector

Forumguru
in anderhalf jaar 1 keer gebruikt om te proberen... maar doe het toch liever zelf. Ook een nutteloze optie dus voor mij.
 

MaxN

Donateur
Is denk ik een optie die leuk is voor bij de verkoop van de auto.
Zelf enkele malen geprobeerd, maar blijft een onaangenaam gevoel.
Alleen beetje gas geven en remmen, heel onnatuurlijk.
 

Senned

Actief lid
ik gebruik het dagelijks - parallel parkeren zonder nadenken. Gaat niet per sé sneller dan dat ik zelf hem erin zou zetten. maar hij staat toch 9/10 keren perfect van de stoeprand.
 

kwillems

Donateur
Ik heb het een paar keer gebruikt om indruk te maken op een passagier, maar eerlijk gezegd gebruik ik het verder niet. Het duurt langer dan een zelf uitgevoerde manoeuvre. Dat is ook gelijk mijn grootste bezwaar. Als er een rij ongeduldige medeweggebruikers achter je staat ga je het beslist niet gebruiken. En verder ben ik ben al een keer een plantenperkje ingestuurd dat werd aangezien voor een vrije parkeerplek.

Het is een optie waar je ook even gevoel mee moet krijgen. Wanneer zet je hem aan als je langs een rij geparkeerde auto's staat?, hoe dicht rij je erop?, etc.

Samengevat: donders trots dat het erop zit, maar gebruiken doe ik het weinig tot nooit.
 

spikehome

Forumguru
Autopark nog nooit gebruikt.
Uit parkeren schijnt beter te werken dan zelf doen bijna uit de kleinste gaatjes komt je auto.
Camera gebruik ik alleen bij aankoppelen van aanhanger of wat dan ook dan kan jr hem er precies bij zetten zonder hulp.
 

Renkie

Forumguru
Camera is inderdaad erg handig bij aanhanger/caravan etc, even switchen naar beeld van boven en werkt prima. Ook is de camera wel handig als je een parkeervak uit moet en er bijvoorbeeld net een bestelbus naast je staat waardoor je niets kunt zien. Door de camera kun je net om het hoekje kijken ;)
 

Spector

Forumguru
De camera gebruik ik wel, heel veel zelfs. De spiegels voor de afstand naar de stoeprand en de camera voor al het andere. Helemaal nu ik ook ontdekt heb dat je hem ff schoon kan spuiten als hij een beetje vies is :D
 

EdK

Forumguru
Eigenlijk kijk ik ook nu nooit naar het beeld van de achteruitrij camera, maar parkeer ik puur op gevoel

Camera of beeld sensoren.?
Want tot morgen rijden we zelfde Skoda Fabia en op de mijne zitten tot heden alleen sensoren op en nog geen camera.!!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Sensoren, camera, whatever. Als ik met mijn Fabia achteruit rijd, geeft het scherm iets met de nodige lijnen aan. Ik kijk er niet naar in ieder geval. Maar misschien dat die camera soms handig is, we zullen zien
 

Waalko Kramer

Forumguru
Sensoren, camera, whatever. Als ik met mijn Fabia achteruit rijd, geeft het scherm iets met de nodige lijnen aan. Ik kijk er niet naar in ieder geval. Maar misschien dat die camera soms handig is, we zullen zien

Plaats je morgen wel een foto van de Faab en de Polo gezusterlijk naast elkaar??
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rosinfield

† In Memoriam
Plaats je morgen wel een foto van de Faab en de Polo gezusterlijk naast elkaar??
Heb ik al + voor kleinzoon gescoorde bolide
17e99fc0cd2251eabb0dd00d5d50e6a1.jpg
 

EdK

Forumguru
Sensoren, camera, whatever. Als ik met mijn Fabia achteruit rijd, geeft het scherm iets met de nodige lijnen aan. Ik kijk er niet naar in ieder geval. Maar misschien dat die camera soms handig is, we zullen zien
Ach als goed is zit hij toch verborgen bij de polo achter dat grote glimmende chromen VW logo....:D
 
Bovenaan Onderaan