Vraag over interieurfilters Fabia I

Olijfje

Nieuw lid
Haihai,

Ik heb van de week een nieuwe interieurfilter gekocht (van MANN bij Brezan) voor mn Fabia uit 2006.

Maar het filtertje van MANN (Cu 2545) lijkt groter te zijn dan de huidige filter. Zo zie ik online staan dat die van Mann 2cm langer is in de lengte. Afmetingen van huidige filter is 250mm x 216mm x 32mm. Van Mann is dus 252mm x 216mm x 32mm.

Is dit nou een probleem of moet die van Mann ook passen? Heb het doosje nog niet opengemaakt namelijk.
 

turboturbo

Forumguru
Je vergist je, het verschil is 2mm. Geen cm.
Gaat dus gewoon passen hoor. En anders zou Brezan m terug moeten nemen van je, omdat zij een onjuist artikel geleverd zouden hebben.

Ander advies is een filter met actief koolfilter te nemen (donker grijs van kleur) dat neemt beter onaangename geurtjes op.
 

Olijfje

Nieuw lid
Je vergist je, het verschil is 2mm. Geen cm.
Gaat dus gewoon passen hoor. En anders zou Brezan m terug moeten nemen van je, omdat zij een onjuist artikel geleverd zouden hebben.

Ander advies is een filter met actief koolfilter te nemen (donker grijs van kleur) dat neemt beter onaangename geurtjes op.

Oh God je hebt gewoon gelijk. Ik lig nog te slapen denk ik Tja mn hersenen raken gwn op non-actief na zo'n drukke werkweek.

Dat vroeg ik dus ook aan die meneer van de Brezan. Ik gaf aan dat ik dat vaker heb gehoord en gelezen. Maar hij gaf aan dat het in de praktijk helemaal geen toegevoegde waarde heeft. Dus daarom toch een gewone genomen.
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Ach idd het is ook maar persoonlijk denk ik.

Probeer het zelf maar eens door volgend jaar eentje mét actief koolfilter te nemen. Dan kan je zelf ervaren of je het verschil vind hebben.
Omdat de meerprijs verwaarloosbaar is kies ik altijd voor met actief koolfilter. Ik heb scheikunde gehad dus ik weet dát het iets doet.

Doorgaans wordt koolfilter geadviseerd als je ook airco hebt, om evt schimmellucht iets op te vangen dacht ik.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
te verkrijgen in rode / boeren /spitskool geur............


Ohhhh ik ben zo melig vandaag......:wavecry:
 

Olijfje

Nieuw lid
Ach idd het is ook maar persoonlijk denk ik.

Probeer het zelf maar eens door volgend jaar eentje mét actief koolfilter te nemen. Dan kan je zelf ervaren of je het verschil vind hebben.
Omdat de meerprijs verwaarloosbaar is kies ik altijd voor met actief koolfilter. Ik heb scheikunde gehad dus ik weet dát het iets doet.

Doorgaans wordt koolfilter geadviseerd als je ook airco hebt, om evt schimmellucht iets op te vangen dacht ik.

Deze normale was dus 17 eurootjes. En volgens de beste man was die van carbon fibre een tientje duurder, maar het niet waard. Maar ik ga het volgend jaar zeker uitproberen want ik heb idd ook airco. Hartelijk dank voor de info
 

RvdB

Nieuw lid
Vandaag de Interieurfilter Blue Print ADV182503 gemonteerd, 248x216x32mm, past zonder probleem in de fabia 2005, mocht iemand er nog wat aan hebben. Kost overigens ook geen drol. Aanleiding was een muffe lucht, bleek dat de oude interieurfilter schimmel bevatte...
 

gossy

Actief lid
Actief koolstof lijkt slim, maar de binding van dit koolstof in het substraat is niet 100% en met al het geweld van de lucht die erdoor heen gaat voor een lánge tijd - koolstofdeeltjes zullen door je auto heen blazen.

Actief koolstof enige pluspunt is dat VOS erdoor gebonden word. Maar de effectiviteit ervan neemt héél rap af.

Een degelijk A merk pollen filter is een praktische keuze. Koolstof zul je in de helft van de tijd moeten vervangen tov een normaal goed pollen filter.
 
Bovenaan Onderaan