Vraag over CV en rammel 1.6 uit 2000

marx-7

Senior Member
Sinds een tijdje doet mijn Centrale vergrendeling vreemd. Beide sleutels zijn al langere tijd stuk dus die werken niet meer maar tijdens warme dagen als ik de sleutel in het slot duw van de bestuurdersdeur en hem omdraai om de auto te openen dan wel af te sluiten gaat alleen de bestuurdersdeur open of dicht. Na een aantal malen op en neer draaien werkt het dan wel weer. Op die manier kwam ik er achter dat mijn Octavia een standaard alarm heeft......wist ik niet:smiley29:.....maar wel handig. Is hier wat aan te doen door smering of is het systeem kapot? Hij doet dt alleen als het wat warmer buiten is zoals nu.

Verder heb ik sinds kort een rammel rechtsvoor die zich alleen laat horen als ik een bocht naar rechts maak. Reactie stangetjes en dergelijke zijn 2 jaar geleden al vervangen dus die zullen het niet zijn. Moet ik aan een draagarm gaan denken? Zo ja, is dit zelf te doen of een klus voor een garage?

Marc
 

Ronnie

Forumguru
Ik denk dat de beste optie is om het hele slotmechaniek eruit te halen (handgreep, portierslot en het CV module onder het slot) en de zaak eens grondig te reinigen met remreiniger o.i.d. en de zaak weer schoon en gangbaar maken.
 

marx-7

Senior Member
Ik denk dat de beste optie is om het hele slotmechaniek eruit te halen (handgreep, portierslot en het CV module onder het slot) en de zaak eens grondig te reinigen met remreiniger o.i.d. en de zaak weer schoon en gangbaar maken.

Bedankt voor de tip, wist niet waar die module zat en zal er morgen eens naar kijken
 

Antera

Donateur
Beetje late reactie maar een van je microswitches is vermoedelijk overleden of los gekomen. Heb er wel een adres voor zodat de deuren weer werken zoals het hoort. mocht je dit willen moet je het me maar even laten weten als je probleem nog niet opgelost is
 
ik heb eigenlijk een soortgelijk probleem,als ik bij de achterklep de deuren wil openen gaat dit wel ,alleen de achterklep zelf ontgrendeld niet meer. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?Ik heb een Skoda Octavia 1.8 uit 1999.
 
Bovenaan Onderaan