Vraag over centrale vergrendeling

Beste forumgenoten,

ik heb een probleempje waar ik niet uitkom (nee ook niet met de manual);

Ik wil dat de deuren in mijn S2 automatisch vergrendelen als ik ga rijden, prima, dit kan ik instellen en werkt ook goed.

Nu komt het; als ik vervolgens stop en uitstap blijft mijn achterportier vergrendeld. En dat is lastig omdat ik daar mijn jas en tas heb liggen. Ik moet dan op de afstandsbediening de ontgrendel-knop indrukken, dan pas kan ik de achterdeur openmaken.

Ik heb al verschillende opties in de boordcomputer geporbeerd (automatisch ontgrendelen, welke portieren enzovoort), maar hier kom ik niet uit. Iemand die de oplossing weet?

CDK

Forumguru
@florist, wat ik me er van herinner is dat je dat in maxidot in kan stellen of alleen de voorportieren moeten ontgrendelen of dat alle deuren moeten ontgrendelen.
Als dit in maxidot niet lukt zoals je aangeeft, dan zal je iemand met VCDS te hulp moeten vragen of je dealer met z'n VAS apparatuur.
Succes met deze "mysterie"
Laat je de uitkomst nog even weten aub?

Hoi Rene, dat klopt, maar of ik instel "alleen bestuurdersportier" of "alle portieren", het lijkt geen verschil te maken....

SuperBeeb

Forumguru
gebruik je beide sleutels? zou het ook aan kunnen liggen. instelling op de sleutels kan verschillen.

Canon-Eye

Forumguru
Zit er geen centrale ontgrendelknop in de middenconsole? Je zou de gewoonte kunnen ontwikkelen om bij het afzetten van de motor die even aan te tikken, dan sta je naast de auto niet voor een verrassing.

TooTall

Forumguru
2 Mogelijkheden;

1. Selective locking. Dan moet je 1 keer duwen voor bestuurdersdeur, en dan moet je nog eens duwen voor de rest. het klinkt alsof je dit als probleem hebt. Maar dit heb je zelf al afgezet? Best in de Maxidot resetten naar fabrieksinstellingen, en daarna moet "Single" UITgevinkt zijn.

2. Eventueel...heb je toevallig het kinderslot van het achterportier niet aanstaan? Dat is in de deurstijl met je sleutel in te stellen...

Als je auto lock -unlock hebt aanstaan, gaan de portieren automatisch op slot vanaf 15km/u. En van zodra de sleutel uit het contact gaat, gaan de deuren allemaal open.

mry8pg.jpg

Laatst bewerkt:
En het is gelukt!
Eerst een reset naar fabrieksinstellingen, instellen automatische ver- en ontgrendelen voor alle deuren (nog steeds zelfde probleem),
vervolgens een keer in maxidot instellen dat alleen de bestuurdersdeur opengaat,
contact opnieuw aan/uit zetten, en toen weer terug instellen dat alle deuren ont/vergrendelen.
Nu werk het naar behoren, Bedankt voor het meedenken!

Bovenaan Onderaan