Voorstellen

Hallo,

Ik wil me even voorstellen. Ik ben Sander en sinds ruim 1 jaar eigenaar van een Superb 3 1.5 uit 2018. Ik ben erg tevreden over comfort van de auto.
Vanwege bezit caravan heb ik hem eerder dit jaar laten tunen (VAG techniek). Zowel motor als versnellingsbak. Dit heeft voor mij (met name met verkrijgen meer koppel) erg tevreden gesteld.
Ook al moet ik toegeven dat ik met mijn vorige auto (S-max 2.0 turbo) meer had aan de combinatie met caravan, rij ik nu veel zuiniger rond.

Helaas is 2 weken geleden in Superb ingebroken waarbij hele infotainment systeem eruit is gestolen. Gisteren heb ik hem weer terug gekregen van schadebedrijf en vanwege software upgrade kwam ik dit forum tegen.

Herperduin

Forumguru
Welkom. Zelf ook een (bijna) nieuw lid. Nog geen eigenaar van een Škoda maar op zoek. Hier op forum heel veel te vinden en zeer leerzaam.
Ik schrik wel van inbraak en wegnemen van infotainment. Hoop dat ze het wel een beetje “netjes” gedaan hebben want heb zelf ervaringen dat het zo lomp ging dat er wel veer meer schade was dan alleen het verdwenen systeem.
Ik wens je nog vele fijne kilometers toe zonder al teveel gekheid!

Tsja, wat is netjes. Het kleine achterruitje (portier links achter) was ingeslagen. Er was geen schade aan het dashboard, maar toch waren meerdere connectors krom of eraf getrokken.
Ik begrijp dat dit paar jaar geleden heel veel gebeurde, maar nu veel minder.

Sneeuwwitje

Senior Member
Welkom, hoop dat het nieuwe systeem er in blijft. Mijn auto staat nog bij het schadebedrijf, maar lees en hoor verhalen waarna ik m bijna niet meer naast het huis durf te zetten als ik m terug krijg.

Nou.. we zijn een paar weken verder en had net mijn auto ongeveer 2 weken terug. Vannacht is er weer ingebroken en weer hele systeem eruit. :mad: . Ik weet nu niet wat ik moet doen. Mijn hele middag gedachte is dat ik de auto ga weg doen.

Tees

Donateur
Dat is enorm balen...helaas weet het inbrekersgilde ook dat ze een paar weken na hun eerste daad vaak terug kunnen komen voor een tweede ronde. Gebeurt ook bij woninginbraken, is o.a. bij mijn buren gebeurd. Alles wat nieuw aangeschaft was opnieuw verdwenen...

Er zijn beschermingsapparaten voor die de infotainment afdekken, zodat ze die niet zomaar mee kunnen nemen. Nadeel daarvan is dat als ze echt graag willen ze de boel nóg verder slopen...

Ik weet dat er iets is zoals Navirem. Maar ten eerste kost dat best veel geld en ik weet ook niet zeker of dat wel op die van mij past. Dit is de volledige display en niet die met knoppen aan zijkant.
Ik heb nu wel camera beelden van de auto (en dader), maar helaas is kenteken niet goed te lezen en is de man ook niet herkenbaar. (net te ver weg en het regende ook een beetje, dus wat druppels).

Antera

Donateur
Ze weten dat er een nieuwe in komt en komen dan idd terug, Dit komt heel veel voor. Tracker in de unit bouwen en hem opsnorren bij diefstal. Maar veel mensen verkopen de auto of stallen hem ergens binnen.

heel vervelend

EdjeB

Actief lid
Lekker dan... hoe werkt dat met de verzekering? Kost dit ook bijv. shadevrije jaren? Hoe dan ook is dit echt irritant, understatement...

Staat de auto vaak afgelegen? Je zou zeggen dat het alarm af zou moeten gaan als ik de handleiding lees. Bij beweging van de assen bijvoorbeeld. Of weten dit soort mensen dan precies hoe deze auto werkt om het te vermijden...?

Staat je auto altijd op een vaste plaats?

Sneeuwwitje

Senior Member
Dat is wel enorm balen, ik snap wel dat je er over denkt om de auto weg te doen. Die van mij staat al ruim een maand bij het schadebedrijf maar vrees voor het moment dat ie terug is. Succes met de afhandeling! Mijn angst is dat de verzekering je er op een gegeven moment uit gooit. Weet eigenlijk niet of ze dat bij inbraak wel eens doen omdat je er zelf niets aan kan doen. Blijven natuurlijk wel verzekeraars.

Herperduin

Forumguru
Wat een ellende zeg. Was me zelf niet bewust van feit dat dieven vaak terugkeren om nogmaals hun slag te slaan. Kunnen mensen niet gewoon gaan werken voor hun centen ipv dit soort ellende te veroorzaken:devilish:?! Ben ook benieuwd naar waar dit verkocht wordt of dat het echt op bestelling wordt gedaan. Blijft hoe dan ook gewoon Kwalitatief Uitermate Teleurstellend voor je. Hoop dat je vertrouwen houdt in je auto en deze zooi je straks bespaard blijft! Sterkte met afhandeling.

Sneeuwwitje

Senior Member
Op marktplaats staan genoeg systemen. Allemaal met teksten als plug and play, volledig vrij geschakeld en vrij van component protectie. En die komen zeker allemaal uit auto’s die total loss zijn….

1983jeroen

Forumguru
Wat balen zeg!
Heb je geen alarm op de auto?

Op mijn vorige Octavia had ik laten activeren dat die ging toeteren als de deur van binnenuit opengetrokken werd wanneer hij op slot zat.
Zal op een Superb ook wel kunnen?

Canon-Eye

Forumguru
die ging toeteren als de deur van binnenuit opengetrokken werd wanneer hij op slot zat
En hoe werkt dit dan samen (of niet) met anti-carjacking? Dan is de auto immers ook op slot totdat je een deur opentrekt om uit te stappen. Lijkt me niet fijn als hij dan begint te muiten...

Bovenaan Onderaan