Voorstellen

Ben al lid sinds ik me aan het oriënteren was op een Skoda maar eigenlijk nog nooit gepost en/of voorgesteld.

Mijn naam is Remco. Na ooit op mijn 18de een oude opel kadet als eerste auto gekocht te hebben ben ik kort erna in de zakelijke leasemolen beland en eigenlijk van 99 tot 2020 alleen maar leaseauto's gereden. Moet zeggen was altijd heerlijk zorgeloos rijden met als hoogtepunt de laatste 4 jaar elektrisch rijden in een Tesla Model S. (mis het stiekem nog steeds wel eens ;)

Enfin, Covid kwam, thuiswerken werd de standaard en mijn toch al laag aantal zakelijke kilometers (merendeels thuis - Schiphol) in combinatie met einde leasecontract heeft me doen besluiten toch maar prive een auto aan te schaffen. Eerste vereiste was 7 zitplaatsen (makkelijker om 3 kids wat ruimer uit elkaar te plaatsen en te chauffeuren voor de sportclubs). Dan blijft er niet zo heel veel keuze over tenzij ik meteen een vrij grote investering deed in een BMW X5 oid.

Kwam bij toeval erachter dat de Kodiaq ook te verkrijgen was met 7 zits, en moest zeggen was wel verrast na een proefrit.

Wilde alleen wat meer vermogen en wat meer dan standaard aankleding dus ben op zoek gegaan naar een import.

Na enige maanden zoeken liep ik tegen mijn huidige aan, 4x4 uitvoering met 180PK (althans ten tijde van schrijven, afspraak voor tuning naar 255PK is al gemaakt :-). Heerlijke auto met nagenoeg alles er op (had alleen gehoopt dat de vorige Duitse eigenaar ook voor de standkachel gegaan was, maar ach, je kan niet alles hebben aangezien voor de rest ik niet zo veel kan verzinnen dat ik mis).

OBDeleven dongle aangeschaft om met name wat visueel/licht opties aan te passen en die vervelende start stop uit te schakelen.

Hoop op het forum mijn vragen kwijt te kunnen en bij te kunnen dragen aan het beantwoorden van andermans vragen. Sowieso heel leerzaam en leuk om hier te grasduinen.

Gr,
Remco

 
Bovenaan Onderaan