Voorstellen

Hakar

Donateur
Mitchell van harte welkom op dit informatieve forum.
En heel veel plezier met de Fabia.

Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Welkom Mitchell. Niets van aantrekken hoor. De mijne gaat ook al jaren door de wasstraat, zonder problemen voor de lak. Misschien als je het met een loep bekijkt. En de ene wasstraat is de andere niet natuurlijk.

Hakar

Donateur
En de ene wasstraat is de andere niet natuurlijk.
Klopt helemaal.
De ene krast van voor naar achter, de andere van achter naar voor.
En de derde mogelijkheid is krassen in beide richtingen.

Maar ja wie ben ik met een Fabia van 2005 die sinds kort in mijn bezit is?
Heb geen flauw idee hoe de buitenkant is mishandeld door de vorige eigenaren (2)

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb echt bij drie auto's die 1 x per 6 weken gemiddeld de wasstraat ingaan, nog nooit met het blote oog enige kras waargenomen.

Hakar

Donateur
Overigens worden mijn/onze auto's hooguit 4 maal per jaar gewassen.....ze horen van binnen naar buiten te slijten, niet andersom:D.

Zo vaak?
Mijn Pug 106 vroeg er wel om, maar het kwam er nooit van........
Sleet ook van binnen naar buiten, tot ik een Flintstone 106 had.

Horkje

Forumguru
Welkom Mitchell, mooie bak!

En aan alle wasstraatbarbaren, foei..... als het geen krassen worden dan vast van die swirls (of hoe dat ook heet).

Ik was liever in de wasbox maar wellicht omdat dat voor mij wat extra beweging en ontspanning geeft. Bijna iedere week wel een keer :thumbsdown:

Das vast ook niet helemaal gezond :deuk:

CharlesTucker

Forumguru
Haha, Mitchell, welkom. En je hebt gelijk een mooie discussie losgetrokken hier, de stellingen zijn ingenomen. Zelf onthoud ik me van stemming, en wens je veel plezier met je auto, mooi ding!

Cordoba

Forumguru
Welkom Mitchell. Wat de wasstraat betreft: vooral bij donkere lakkleuren zie je na een aantal keren wasstraat bezoek, dat er kleine krasjes in de lak komen. Bij goed licht kun je dat al op 10 meter afstand zien, en zelfs op foto's is het vaak te zien: de lak krijgt door de waskrasjes (swirls) een grijze waas over de lak, waardoor de glans minder wordt.

Verstandig gebruik van een wasbox is veel beter in dit verband. Verstandig gebruik houdt in, dat je bijvoorbeeld geen gebruik maakt van borstel waar een voorganger soms de meest idiote acties mee heeft uitgevoerd (ik heb zelf al schoonborstelen van de binnenkant van de wielkasten langs horen komen), en vaak vol met vuil en zand zitten.

Maartenvds

Forumguru
Welkom leuk iemand uit de buurt! En inderdaad je mag wel is naar Nieuwegein komen voor een cursusje auto poetsen/wassen en detailen met de hand :deuk:

Bovenaan Onderaan