Voorstellen

Goedemiddag,

Als aanstaand Skoda rijder leek het me een goed plan om mezelf eerst voor te stellen, voordat ik me in de wondere wereld van het Skodaforum stort!
Ik ben Mark Klaver, 38 jaar, woonachtig in Schagen en werkzaam bij Sociaal Fonds Taxi. Voor mijn werk zit ik vier dagen per week op de weg en dat heb ik de afgelopen 3,5 jaar naar tevredenheid gedaan in een Prius III met alle denkbare opties. Allesbehalve een mooie auto, maar bijtellingstechnisch gezien destijds een prima keus. Aangezien ik bijna 50.000km per jaar in de auto zit vond mijn werkgever het verstandiger dat ik overstapte van benzine naar diesel. Deze mededeling kreeg in mei van dit jaar en eind augustus moest ik mijn keuze kenbaar maken. Dat betekende een een flinke periode om auto's uit te gaan zoeken en proefritten te gaan maken. Aangezien ik een gezin heb met drie jonge kinderen ging de eerste keuze uit naar een station. Na proefritten gemaakt te hebben in oa. Kia's, Hyundai's, Renault's en alle merken die 20% stations aanbieden was de keuze medio juli teruggebracht naar de nieuw uit te komen Toyota Auris station en de Astra station. De Toyota zag er oogverblindend uit, maar had als enorm groot nadeel de te kleine en zwakke 1.4 dieselmotor. De Astra was op dat moment al wat langer op de markt, maar was volledig uitgerust en aantrekkelijk qua prijs. Vlak voor de keuze definitief werd attendeerde een collega mij op de nieuwe Octavia 3. Vreemd genoeg had ik nog helemaal niet gekeken naar Skoda, maar nadat ik een bezoek had gebracht aan de dealer in Schagen en een proefrit had gemaakt in de Octavia HB was ik in 1 klap helemaal verkocht. Wat een mooie, prettig rijdende en vooral enorm ruime auto! Ook bleek de HB qua ruimte ruimschoots te voldoen aan onze wensen en was de zeer rijke uitrusting de kers op de taart. De keuze was vlot gemaakt en eind augustus is onze Octavia Elegance Businessline 1.6tdi brilliant silver met dynamic pakket, sunset, trekhaak en vaste reservewiel besteld. Na wat geschuif met de leverdatum is deze uiteindelijk vastgesteld op 3 januari. Ik kan niet wachten tot het zover is. Tot die tijd ga ik me flink wijzer lezen op dit forum!

Groet,
Mark
 

Joske

Forumguru
Welkom Mark! Bedankt voor jouw mooie introductie! Veel plezier op het forum :jaja:

P.S. post nog een paar foto's van jouw auto als ie binnen is ;)
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Van harte welkom Mark, slimme keuze heb je gemaakt! Veel plezier op het forum én met je O3, we lezen tzt je ervaringen graag en zien de foto's wel verschijnen.

Greetz Corné
 

ertromp

Forumguru
Welkom hier! Goede keuze en leuk intro wat je geeft met een duidelijk statement van je keuze :thumbsup:
 

Blacky

Forumguru
Welkom op het forum Mark. :bloemen: Gefeliciteerd met je keuze. Veel plezier met lezen, er staat genoeg.
 
Bovenaan Onderaan