Voorstellen zonder Skoda

Goedemorgen,

bij deze even voorstellen. Ben Bernhard, 30 jaar en binnenkort vader. Vandaar mijn zoektocht naar een mooie 5 deurs compacte station. Bij de Fabia Combi uitgekomen.

Volgende week ga ik er 1 proefrijden en eventueel aanschaffen.

- Fabia combi 1.4 Equipe
- 2006
- 104.000KM
- Volledig dealer onderhouden

Bij laatste APK 05-2020 D-riem, banden, remmen vervangen. Kan er voorlopig tegenaan.

Weten jullie welke opties kenmerkend waren voor de Equipe uitvoering?
Ik zie alleen leder stuurwiel en lederen pook.


Mijn autoverleden bestaat uit een gerestaureerde VW Caddy 1987 (de pick-up ja!) en een Suzuki SJ410 1984. Beide inmiddels verkocht! Zijn uiteraard nog wel meer auto's maar niet noemenswaardig. Nieuw huis en een gezin komen komende jaren even op de eerste plek! Wie weet in de toekomst weer een project!

Ik zie met plezier jullie reacties tegemoet.
 
Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Welkom! De Equipe had volgens mij leren stuur en pook, airco, speciale bekleding, speciale wieldoppen. Ik twijfel over afstandbediening Centrale Vergrendeling, sommige actiemodellen hadden die wel, andere weer niet.
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Bernard een Fabia uit 2006, dus een Fabia I facelift. Ik meen dat de Equipe een speciale uitvoering is, die uitgebracht is vanwege de sponsoring van de Tour de France, maar de precieze extra's van deze uitvoering durf ik niet te zeggen. Als je auto geen origineel Nederlandse maar bijvoorbeeld origineel een Belgisch exemplaar was, kan de inhoud van het Equipe pakket ook wat afwijken. De auto heeft voor zijn leeftijd ook wel heel weinig kilometers gemaakt.
 
Bedankt allemaal! En het is BernHard :) De facelift inderdaad! Het is een originele NLer. (Ik koop niet anders). Bedankt voor alle info.

Wat mij ook opviel waren de heldere donkere koplampen, die zie ik bij weinig fabia's!
 
Afgelopen zaterdag proefrit gemaakt! Auto is als nieuw, exterieur en interieur. Heeft centrale deurvergrendeling met afstandsbediening. Ook zit er isofix in maar géén label! Wat ik wel jammer vond is dat er geen verwarmbare/elektrische spiegels in zitten. Ik dacht dat dit standaard was. Motor was wel even wennen met "maar" 75pk.

Ga vandaag de beslissing maken of de auto het wel of niet wordt.
 

Tees

Donateur
Welkom Bernhard!
Prima autootje inderdaad :-). Erg weinig kilometers op de teller, klinkt goed!

En 75 pk is inderdaad niet veel voor t Fabiaatje, maar wel lekker zuinig voor een auto van 15 jaar geleden! Een stoplichtsprintje zal je er alleen mee winnen tegen een vrachtwagen :D, maar als je m een beetje hoog in de toeren rijdt, dan trekt ie nog best redelijk. Met fietsen erachter wordt t wel een klein dramaatje, dan mag je blij zijn dat de maximum snelheid tegenwoordig 100 km/h is.
 

Cordoba

Forumguru
Er zijn inderdaad uitvoeringen zonder elektrisch verstelbare/verwarmbare spiegels, maar die zijn bijna nog zeldzamer als exemplaren zonder airco.
Brandstofverbruik kan behoorlijk laag zijn (ik haalde 1:16 met mijn exemplaar) en als je er aan gewend bent dat je het blok op toeren moet houden om vlot te zijn, is dat ook goed te doen. Er zijn overigens genoeg zaken aan te passen met goedkope onderdelen van de sloop, kijk maar eens in het topic van mijn Fabia I.
 
Dankjewel! Met de komst van een kleine en een nieuw huis zullen aanpassingen van de Skoda niet op korte termijn plaats gaan vinden.
 
Bovenaan Onderaan