Voorstellen: Octavia + Fabia

Dag allen,

Mijn naam is Niels, mijn vrouw en ik werken beiden in de zorg en rijden daarvoor dagelijks zo'n 50km aan woon-werk verkeer.

Na enkele jaren veel plezier van de Octavia combi III 1.2 TSI ('14, 100.000km) heb ik onze 2e auto (Punto uit 1995) naar de schroot gebracht, en een witte Fabia III Stationwagen 1.2 TSI ('16, 70.000km) aangeschaft. Ook een 1.0 3-cilinder proefgereden, maar dat beviel niet.
Op termijn, met gezinsuitbreiding (nu 2 kinderen), verwacht ik één vd twee in te ruilen voor een Kodiaq.

Ik heb me op dit forum uitgebreid ingelezen in de te verwachte euveltjes vd Fabia voorafgaand aan de aanschaf, veel dank daarvoor!

Dingen die ik nog wil veranderen aan de (witte) Fabia zijn een OEM fabrieksupdate (90->110pk) en ik denk nog aan wat subtiele aanpassingen aan het uiterlijk, zoals de rode streep in de gril en een spoiler op de bumper https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/skoda/fabia/iv/1.2+tsi+90pk/ . Voor de Octavia heb ik een setje zwarte velgen met winterbanden (auto is ook zwart), misschien dat dat de Fabia ook niet misstaat (uitvoering wit met zwarte accenten).
 
Bovenaan Onderaan