Voorstellen O3 2013

gehaktbal

Forumguru
Na al jaren lid te zijn van het forum, nu maar eens voorstellen.
Ik ben Robert en heb in 2015 als lease van de zaak een een O2 en daarna O3 combi gehad.
Daarna weer privé auto's en hierbij altijd bij Japans gebleven.

Na wat tegenvallers met Lexus, mijn goede ervaring met de lease Skoda's én het feit dat de TSI motoren van na 2013 beter zouden moeten zijn, proef op de som genomen en een O3 combi aangeschaft uit 2013, handgeschakeld met 1.4 TSI met 220.000 km op de teller.

Los van 'grote' en specialistische klussen, vind ik het leuk om zelf alles aan de wagens te doen. Afhankelijk van de klus, soms in een doe-het-zelf garage met brug, gereedschap enz.

Mijn O3 is een wagen die niet in de staat is om morgen stil te komen staan, maar waar wel wat werk aan zit. Ik hoop via dit forum wijzer te worden en nog veel plezier te hebben van de auto.
Want bevallen doet die wel! ;)
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-07-25 131252.png
    Schermafbeelding 2022-07-25 131252.png
    796,5 KB · Weergaven: 33
  • Leuk
Waarderingen: CDO

gehaktbal

Forumguru
Even een schopje van mijn topic. Bijna 3 jaar verder, heb ik de Octavia naar bijna 300.000 km. getild. Deels door onderhoud, maar daarnaast ook met veel reparaties (panoramadak, stuurhuis, schakelmechanisme enz.)

Ondanks dat, is de motor altijd probleemloos gebleven en heeft deze nooit olie verbruikt.

Mijn roots lagen voorheen altijd bij Japanse wagens, in dit geval Toyota. Na bijna 3 jaar heb ik besloten om toch weer terug te gaan naar de Japanse techniek. Nu ga ik mijn avontuur wagen aan Honda!

Ik heb de Octavia ingeruild voor een Honda Jazz.
In mijn omgeving hoor ik geluiden: Wat moet je met een Jazz met een vrouw, 3 kinderen en een hond?

Nou, in mijn dagelijkse woon-werk verkeer rijd ik altijd in mijn eentje. En ons gezin past eigenlijk prima in de wagen. Die Jazz is namelijk verrekkes ruim van binnen!
Op het moment dat we wat meer bagage mee willen nemen, heb ik een bagage wagen en dakkoffertje klaar staan.

Tot nu toe érg tevreden over de Jazz.
Ik weet nog niet zeker of ik er een topic over ga aanmaken over deze wagen, dat zien we in de toekomst wel weer. Voor nu eerst gewoon even lekker rijden.

1738662060689.png
 

gehaktbal

Forumguru
Met magic seats jaa! Grappig detail is ook dat de benzinetank niet onder de achterbank zit, maar onder de voorstoelen. Hierdoor heb je, als je de magic seats opklapt, echt een maximale hoogte om spulletjes in te laden.

fit-tall-mode.jpg


New_Honda_Jazz_52.jpg


Niet dat ik die ruimte dagelijks nodig heb, maar het zijn bijzonder inventieve keuzes die ze gemaakt hebben bij Honda.

Grappig detail is ook dat de eerste generatie Jazz/Fit een "Refresh-Mode" heeft (of mijn 2e gen dat ook heeft weet ik nog niet). Daarbij kun je de stoelen naar achter klappen. Wanneer je de hoofdsteunen verwijderd, lopen de rugleuningen door in de achterbank. Hierdoor krijg je een soort fauteuil. Niet dat iemand dat ooit gebruikt, maar vind het wel heel passend en kenmerkend voor Japan :D

preview-928x522.jpg


img-1662792529-1452878918919.jpg

*Disclaimer: Dit ben ik niet zelf. Deze foto komt van de interwebz.
 
Bovenaan Onderaan