Voorstellen en aankoop advies.

Hallo allemaal

Mijn naam is Ramon ben 40 jaar en woon in brabant.
Op dit moment rij ik een bmw 3 serie maar ben opzoek naar meer comfort en ruimte. Mijn oog is gevallen op een superb tdi 2.0 dsg.

Hierbij de link www.debois.nl de 2.0 tdi elegance dsg

Hebben jullie nog tips
Is dit nog met een pompverstuiver? Is dat een voordeel?
Waar moet je op letten bij deze uitvoering.

Kortom alle info is welkom

Gr Ramon

CDK

Forumguru
@Ram74 welkom hier en bedankt voor je voorstelling. Officieel hebben we daar een meet & greet topic voor. Wellicht dat @Hetzer of @Tallguy bovenstaande post wil verplaatsen?
De 140pk versie uit 2008 is inderdaad een pompverstuiver versie, er zullen hier vast ervaringsdeskundigen zijn van dit type motor. Helemaal zonder problemen was hij niet dacht ik. Zelf heb ik de common rail variant met 170pk een aantal jaren gereden, zonder enig probleem overigens. Alleen bij een koude start merk je dat het een diesel is, voor de rest is het een stil en sterk blok. De 140pk pompverstuiver is wat minder verfijnd en iets rumoeriger.

Baphi

Forumguru
Welkom hier! Die 2.0 TDI ligt ook in mijn Octavia en ik kan alleen maar zeggen dat het een heerlijke motor is in combinatie met de DSG-bak! Bij rustig rijden is ie best stil, ga je wat sportiever te werk dan hoor je de motor wel werken. Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad en is het altijd "starten-lopen" :-)

jonbongoofy

Forumguru
Welkom Ramon, waar je in ieder geval niet op hoeft te letten is dat de achterpassagiers met hun knieën in je rug drukken ;)

Bovenaan Onderaan