Voorstellen: Dwightjelee

Hallo iedereen,

mijn naam is Dwight, woonachtig in Purmerend en vanaf donderdag 19 juli 2012 trotse bezitter van een Skoda Fabia mk1 1.4 16v! :cool:
Hiervoor heb ik een VW Polo 6n2 gereden, maar deze nu ingeruild voor de Fabia in verband met de kilometers die ik ondertussen al op de teller had staan.

Hebben jullie nog tips ivm onderhoud aan de Fabia en weet iemand misschien welke speakermaat er in de achterdeuren zit? :)

Groetjes, Dwight

Vanavond is het dan zover! Dan wordt mijn oude vertrouwde VW Polo ingeruild voor onze "nieuwe" Skoda Fabia 1.4 16v! :)
Ik hoop er nog veel plezier van te kunnen hebben, hoop alleen niet dat ik ook last van lekkende portieren ga krijgen zoals ik hier nu al regelmatig op het forum heb gelezen :(

Gisteren mijn nieuwe Skoda Fabia opgehaald en er meteen even een lekker stukje mee gereden. Hij rijdt echt heerlijk en voor het eerst gereden met een cruise-control.
Hij is redelijk vel met optrekken en trekt aardig door, 160km/u is denk ik wel het maximale dat uit het 1.4 blokje te halen valt, maar ja harder dan 130 mag je hier in NL toch niet ;)

Hieronder een paar foto's die ik vandaag eventjes gemaakt heb.

IMG_1114.jpg IMG_1112.jpg IMG_1113.jpg

djmshell

Senior Member
welkom op het forum, Mooie faab hoor.

Alleen een klein puntje, persoonlijk vind ik de uitlaatsierstukken niet staan. steken er wel erg onderuit. ( maar das persoonlijk)

Veel rijplezier en veilige Km toegewenst met je nieuwe bolide

De einddempers zaten al onder de Faab toen ik hem kocht. Ze steken inderdaad een beetje te veel uit, ik zit er nog over te twijfelen of ik dit ga aanpassen of dat ik ze zo laat zitten.
Het staat nu wel een beetje heel erg patserig :tongue:

Bedankt voor het warme welkom :) de einddempers zijn van het merk Remus, geen idee waar ze vandaan komen. Ze zaten al op de Faab toen ik m kocht ;)

darkprojectx

Forumguru
Welkom hier! klinkt dat nog een beetje van die remussen?
Heb er zelf een custom rvs onder zitten die ook lekker gromt :grin:

De Remussen maken een redelijk warm geluid zodra de motor een beetje warm is gelopen, maar het blijft nog behoorlijk bescheiden.
Op mijn Polo die ik hiervoor had, had ik ook een custom RVS demper zitten, die maakte zoveel lawaai dat je me een blok huizen verderop al hoorde aankomen :D

Bovenaan Onderaan