Voorstellen dan maar

MVA78

Lid
Vandaag toch maar eens lid geworden van het forum om mijn vragen/ervaringen/bedenkingen over de Enyaq 60 met warmtepomp te kunnen delen.

Sinds eind augustus '22 in bezit (zakelijk) van een iV 60, tot nu toe >33.000km gereden met toch wel een tevreden gevoel. EV rijden vergt nu eenmaal een omschakeling in denken.

Positieve punten:
- Heerlijk stil.
- (verminderde) Range is tot nu toe geen probleem geweest, overal wel een laadpaal te vinden.
- De ruimte is fantastisch, 3 grote pubers achterin is geen probleem, en dan kan de vakantiebagage ook nog mee.

Minpunten:
- De ME3.0 update is dramatisch geweest voor bereik/verbruik.....ben zomaar 15% range kwijt. 100% accu komt niet meer boven de 320km, hiervoor met gemak 350km.
- Ben wat "teleurgesteld" in de enorme toename van het verbruik bij hogere snelheden, maar goed dan maar 100-110 op de CC.
- Het verouderde en rammelende VAG entertainmentsysteem.....gelukkig is er Google Maps.

Nu alleen nog een oplossing vinden voor realtime verbruiksinformatie in Maps, ABRP of welke andere app dan ook. Iemand hier een oplossing voor?

• Leuk
Waarderingen: CDO

ertromp

Forumguru
Ik wordt er nog niet wijs uit maar kun je het verbruik van je EV rechtstreeks koppelen met de app ABRP? Dat is verder best een goede app

Bovenaan Onderaan