Voorruitverwarming ervaringen

eXtremeNL

Nieuw lid
Ik had ook geen ervaring met voorruitverwarming en dacht dat je meteen wel ontdooide plekken kon zien. Niet dus, duurt iets langer. Lijkt de 1e minuut niet veel te gebeuren maar na 2 minuten is alles ontdooit en kan ik rijden.
Mag ik vragen hoe jij de voorruitverwarming activeert?
 

hemi24

Forumguru
Als het niet op “automatisch” staat, waarschijnlijk met de “button” boven de linker stoelverwarming?

1676573273514.jpeg
 

Frombo

Lid
Ik heb automatisch nog niet meegemaakt. Heb er wel over gelezen maar nog niet vanzelf aan gezien. Inderdaad de knop boven de linker stoel verwarming. Wordt dan groen. Je kan ook nog naar smart klima gaan (knop links boven ) en dan iets van voorruit verwarmen aanklikken. Weet niet meer precies wat er staat. Is ook het menu waarin je handen en voeten kan laten verwarmen. Komt best wel snel warme lucht uit. Ik heb de 1.0 dus niet elektrisch .
 

eXtremeNL

Nieuw lid
Die knop boven de stoelverwarming heb ik al geprobeerd maar die doet na 4 minuten nog niks (zie start post).

Ik heb de laatste keren dat het vroor de vrij zicht knop geprobeerd en die lijkt iets meer te doen. Vergelijkbaar aan ervaring van hemi24, dus na een minuut of 1,5 / 2 gebeurt er iets. Valt mij persoonlijk nog steeds wat tegen (krabben is sneller), maar het is wat het is
 

Frombo

Lid
Komt gelukkig niet zo vaak voor dat het vriest. Persoonlijk start ik de auto, voorruit en achterruit verwarming. Weer naar binnen, jas aan, brood pakken, laptoptas en vrouw gedag zeggen en dan ben ik wel 2 minuten verder en kan zo wegrijden. Meestal nog even een wisser over de zijruiten.
 

eXtremeNL

Nieuw lid
Ja, daar heb je gelijk in. Ik weet nu in ieder geval dat het technisch in orde is, dus prima zo.

Voor de volledigheid hierbij nog een filmpje met de vrij zicht stand:
 
Bovenaan Onderaan