Voorklimatiseren Kodiaq PHEV

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Uit die foto's haal ik wel dat er geladen en geklimatiseerd wordt zodat de auto gereed en warm is op de ingestelde tijd, maar dat het laden uitgesteld wordt vind ik daar niet terug.
Voor mij lijkt het erop dat de auto direct gaat opladen, en ervoor zorgt dat die op de ingestelde tijd warm is en een volle accu heeft, dus de energie voor het verwarmen uit de laadpaal haalt, en niet (alleen) uit de accu.
Dus zo duidelijk vind ik het niet.

ertromp

Forumguru
Klimatiseren is uit te zetten.
En de auto start pas met laden tot de 100% of ingestelde capaciteit is bereikt tot de ingestelde tijd (=ervaring). De auto start dus niet gelijk met laden.
Dus duidelijk genoeg lijkt me.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Ik geloof je op je woord, had ook niet geschreven dat het niet zo was.
Kon dat alleen niet 100% opmaken uit je foto's, en wat @hemi24 schreef in bericht #43 klopt dan dus niet.

hemi24

Forumguru
Hoeveel meer “bewijs” heb je nodig om iets voor waar aan te nemen?!?

Er staat toch boven “laden en klimatiseren tot vertrektijd” en @ertromp geeft aan dat de foto’s afkomstig zijn van het systeem uit een/zijn Tiguan PHEV.

Als iemand dan daarna de (domme) vraag stelt of het bij een Tiguan wel kan is mijn reactie die als bij post #43

En dan beweer jij vervolgens dat mijn post niet klopt…

Zal wel aan mij liggen…

:sterretjes: :sterretjes: :sterretjes:

Maar goed, nu maar weer in topic.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Laden en klimatiseren 'tot vertrektijd' zegt niets over het tijdstip van begin laden.
Ik heb het in post #44 al uitgelegd...........
Nederlands kan soms moeilijk zijn.

ertromp

Forumguru
En ook daar was mijn toelichting in #37 voldoende duidelijk lijkt me:
Dus vanaf vertrektijd rekent de software terug hoe laat er gestart moet worden met laden. Bijvoorbeeld 7 uur vertrekken dan 5 uur beginnen met laden en natuurlijk afhankelijk van hoeveel lading je nodig hebt en capaciteit laadpaal.

Bovenaan Onderaan