Voor ik mijn handtekening zet, nog 1 twijfelpuntje

mister9

Actief lid
Voor ik dan ECHT mijn handtekening onder de leaseaanbieding zet graag jullie mening:
Ik heb nu 0 eigen bijdrage, precies mijn leasebudget 100% gevuld. Wat ik heb besteld:

Octavia Combi 1.6 tdi DSG
Panorama dak
verwarmbare voorruit
Afneembare trekhaak
Metallic lak
Sunset

Waar ik over twijfel: Zal ik de sunset eruit halen (3,50 p/m) en het techpakket er toch instoppen (29,50 pm). Daarmee heb ik dus wel een eigen bijdrage van zo'n 26 euro, maar krijg ik wel 18 inch ipv 17 van de minder mooie velgen, en het sportstuur, en half lederen bekleding.

Ik weet het, superpersoonlijk, maar iemand een klein duwtje? Is het sportstuur trouwens ook (te) klein(er) of behalve de vlakke onderkant verder hetzelfde?

DANK JULLIE WEL!
 

EdK

Forumguru
€26,00 over 4 jaar is € 1248,00.....
En wat kost het om op eigen kosten over te stappen van 17 naar 18 inch bij de dealer ?
Als ik in configurator wel eens een ander model en inchmaat velg kies ben ik namelijk goedkoper uit...:pieker:
 

redfoxert

Senior Member
€26,00 over 4 jaar is € 1248,00.....
En wat kost het om op eigen kosten over te stappen van 17 naar 18 inch bij de dealer ?
Als ik in configurator wel eens een ander model en inchmaat velg kies ben ik namelijk goedkoper uit...:pieker:

Als je alleen de velgen selecteert. Het leer, sunset, sportstuur heb je dan dus niet.

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en ik heb absoluut het Tech Pakket erbij gekozen. Ik had overigens geen behoefte aan het panorama dak of de trekhaak dus dat was wat makkelijker voor mij :) Uit de oorspronkelijke offerte heb ik wel ACC en de electrische kofferbakklep laten halen. Die meerprijzen vond ik het niet waard.

Het sportstuur voelt wat kleiner aan dan mn vorige Octavia, maar heeft meer grip. De vlakke onderkant voel ik niet eens, maar is wel fijner met instappen moet ik zeggen :)

Let wel op dat je met een andere velgenmaat waarschijnlijk ook ineens een ander maandbedrag krijgt. De maat van de velgen/banden heeft effect op het brandstofverbruik maar ook de kosten voor banden en dus ook winterbanden. De eigen bijdrage kan dus bijvoorbeeld ineens toch hoger uitvallen in de uiteindelijke berekening.
 

Rolle

Senior Member
Als je echt donkere (lees zwarte) ramen wil waar je niet kan doorkijken dan is de sunset niet voldoende. Ik zou dan precies gaan voor het tech pakket en er evt sunnyboys inzetten.
 

mister9

Actief lid
Als je echt donkere (lees zwarte) ramen wil waar je niet kan doorkijken dan is de sunset niet voldoende. Ik zou dan precies gaan voor het tech pakket en er evt sunnyboys inzetten.

Zijn de ramen met het techpakket donkerder dan de standaard sunset?
 

mister9

Actief lid
Of ik bestell het techpakket niet, maar alleen maar de 18 inch Alaris velgen ipv de 17 inch die standaard op de Style zitten? En dan los sunset. Dan ben ik er ook toch? En goedkoper? De leren bekleding is geen must...
 

Schep

Forumguru
€26,00 over 4 jaar is € 1248,00.....
En wat kost het om op eigen kosten over te stappen van 17 naar 18 inch bij de dealer ?
Ongeveer hetzelfde:

Een band met 235/45R18 kost +/- €180,-
Maatje 215/55R17 kost +/- €130,-
Per band is 18 inch dus +/- €50,- duurder.

Laten we nou eens zeggen dat je 40.000 km op een setje banden rijdt (ik red het niet ...), en dus op een gemiddeld leasecontract (4 jaar, 160.000 km) 4 setjes banden zou verslijten dan ben je met 18 inch dus (4 banden x 4 setjes) €800,- duurder uit.
Dit geld moet gewoon worden uitgegeven gedurende het leasecontract en levert bij verkoop niks extra's op, dus dat is €17,- per maand voor de duurdere banden.

Dan moeten de velgen nog betaald worden, die zijn €400,- duurder en verhogen de restwaarde absoluut niet. Schrijven we dus ook in 48 maanden af voor €8,- per maand.

Minimaal €25,- per maand aan extra kosten, dus, en dan ga ik er vanuit dat jouw leasemaatschappij de auto op kale banden gaat verkopen. Met 5 setjes banden in die 4 jaar zit je al op €28,- meer per maand.
 

EdK

Forumguru
Ongeveer hetzelfde:
Ja je vergelijk staat alleen in een geheel ander topic....
En ja gelijk in jouw berekening, maar ik ging vanuit dat als ik een wagen configureer op website van Skoda.nl dan heb ik een kader velgen en dan kan ik voor bv 50 of 250 eurie meer een keuze in velgen maken.
En in dat geval ben ik zeker goedkoper uit als ik dat zelf zou neerleggen in overleg met de dealer....:pieker:
 

redfoxert

Senior Member
Zijn de ramen met het techpakket donkerder dan de standaard sunset?

Nee, de sunset in het tech pakket is gewoon de normale sunset. Andere smaakjes zijn er niet. Zoals @Rolle al aangaf heb je voor helemaal zwarte ramen extra's nodig zoals Sonniboys. Ik heb ze er zelf in gezet na aflevering van mijn O3 en ben er super blij mee :), in combinatie met de Sunset raampjes.
 

Schep

Forumguru
Ja je vergelijk staat alleen in een geheel ander topic....
Klopt, daarom heb ik hem hierheen gekopieerd. Had hem ook wel opnieuw willen maken.
En in dat geval ben ik zeker goedkoper uit als ik dat zelf zou neerleggen in overleg met de dealer....:pieker:
En dan laat je de leasemaatschappij 17 inch banden leveren die niet om je 18 inch velgen passen?
 

EdK

Forumguru
En dan laat je de leasemaatschappij 17 inch banden leveren die niet om je 18 inch velgen passen?
Ach hoe moeilijk is het om met de dealer / bandenboer de 17 inch te laten berekenen en het verschil jou te laten betalen....
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik zou het doen, het is namelijk best veel meerwaarde voor een relatief klein bedrag. Maar dat is wel persoonlijk. Ik heb alles aangevinkt en betaal daarom meer bijtelling dan wanneer ik een kale versie zou hebben gekozen, maar geen spijt hier. En die €26 houd je anders echt niet over, die wordt wel door je vrouw opgemaakt dan ;)
 

innocenti

Forumguru
Mister9
Waar zit je twijfel? Ik snap die niet zo goed.

Ik heb ook voor het plus pakket gekozen welke nu vervangen is door het techpakket omdat ik 18" wilde en sunset. En daar de bekleding bij kreeg. Maar mensen die geen geld over hebben voor wielen verklaren me voor gek. Autoliefhebber vinden t geweldig.

Vraag is dus of je voor jezelf kiest of voor je omgeving? Alleen jij kan bepalen of je t geld ervoor over hebt. Want de meerwaarde moet je niet voor n ander doen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Daarmee heb ik dus wel een eigen bijdrage van zo'n 26 euro
Iss het niet meer zo dat een eigen bijdrage die je aan je werkgever betaalt, weer in mindering wordt gebracht op de bijtelling?
Zo was het in mijn actieve tijd in elk geval wel - en dat scheelde toch weer de helft of zo... :jaja:
 

rouwehand

Senior Member
Achteraf de ramen laten tinten d.m.v. folie plakken door een professional.
Kan je zelf de gewenste lichtdoorlatendheid bepalen :thumbsup:
Tevens geen bijtelling over deze accessoire.
 

mister9

Actief lid
Nou ik heb gekozen hoor. Sunset eruit, techpakket erin. Ik wilde toch per se die 18 inchers die en qua grote en qua type velg mooier vind. Sunset wilde ik toch al, en het half leder hoefde niet perse maar is wel mooier. Sportstuurd had ik het niet voor gedaan, dus ben benieuwd wat ik daar van vind. Hoop alleen dat die niet te klein is. Bedankt allen.

Heb nu dus besteld:

Octavia Combi 1.6 tdi DSG Style Business
Panorama dak
verwarmbare voorruit
Afneembare trekhaak
Metallic lak (kleur: Quartz Grey Matallic)
Techpakket
 

innocenti

Forumguru
Dat sportstuur is heerlijk. Zeker die platte onderzijde die fijn is met sturen en meer beenruimte geeft met in en uitstappen.

Ik zeg goeie keuze.
 

EdK

Forumguru
Ach en voor de sunset kun je ook deze aanschaffen.
Zomers koters lekker uit de zon en in winter haal je ze eruit en is het niet te donker in je wagen als je daar probs mee zou hebben.
Bij mij komen ze er alleen uit als de ramen aan binnenzijde weer eens een schoonmaakbeurtje nodig hebben
 

Rallye

Forumguru
€26,00 over 4 jaar is € 1248,00.....
En wat kost het om op eigen kosten over te stappen van 17 naar 18 inch bij de dealer ?
Als ik in configurator wel eens een ander model en inchmaat velg kies ben ik namelijk goedkoper uit...:pieker:

Tenzij de eigen bijdrage aftrekbaar is van je bijtelling, dan scheelt het netto al weer. Bovendien: afhankelijk van hoeveel je rijdt moet je ook nog één of meerdere keren opdraaien voor een nieuw setje banden.
 

leon-cupra

Forumguru
Hebben hier thuis O3 met en zonder sportstuur. Sportstuur ligt supergoed in de hand. Het gewone stuur is eigenlijk vrij "lomp" van aanvoelen. Geloof mij, je gaat nog meer tevreden zijn van je sportstuur dan van de 18" velgen ;)
 
Bovenaan Onderaan