Voor het eerst gemerkt dat het werkt...

Vlaar032

Senior Member
Vandaag ging ik wat hard door 'n snelweg bocht, links van mij eind van een file voor links, en mijn brake assist schoot er in. Terwijl ik er uiteindelijk langs ging, maar de radar dacht even dat ik ergens achterin wilde knallen... Gekke gewaarwording, hoor!
 

EdK

Forumguru
Al meerdere malen mogen ervaren en het blijft schrikken.
En in één geval was ik blij dat het inschakelde, de andere keren was mijn inziens loos alarm !
Maar het systeem schijnt dat anders te zien ( meten ) en weet niet jij op dat moment wil doen als actie
 

Rosinfield

† In Memoriam
Maar het systeem schijnt dat anders te zien ( meten ) en weet niet jij op dat moment wil doen als actie

Dat laatste is essentieel. Heb het ook al meerdere keren gehad en in alle gevallen was het niet nodig omdat ik zonodig zelf wel had ingegrepen. Maar neem het graag voor lief die enkele keer; better safe than sorry
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb het de eerste maanden meerdere keren gehad, maar dat bleek uiteindelijk te liggen aan een radar die ietsje scheef stond. Nadat de radar opnieuw is uitgelijnd alleen de 'waarschuwing voor bumperkleven' gezien door te kort invoegende auto's voor mij, en de waarschuwingspiep en bijbehorend symbool. En een keer de piep gehoord, terwijl ik zelf al flink op de rem stond (verkeer voor me dat ineens van 100 km/u binnen 50 meter stilstond op de snelweg). Persoonlijk heb ik mijn twijfels over het systeem, omdat het mij vooral schrik bezorgt, maar nog nooit een aanrijding heeft voorkomen, ook de afstand en snelheid waarbij het systeem in actie komt is wat onvoorspelbaar.
 
Bovenaan Onderaan