Volvo S60 Polestar (2015)

sitechris

Donateur
De Volvo S60 Polestar uit 2015 is misschien wel de laatste 'leuke' Volvo. Op het eerste gezicht een licht opgeklopte auto, maar onderhuids volledig aangescherpt. Dat de auto bijzonder was, bewijst de nieuwprijs van 100.000 euro. Een bedrag waar je toen ook een BMW M3 voor kon aanschaffen.

https://driveaholic.nl/rijtest-volvo-s60-polestar-2015/

IMG_4870-720x340.jpg
 

Desperado

Forumguru
Nee....er is wat mij betreft maar één Volvo die de moeite waard is en dat is de 850R (in geel met antracietkleurige velgen:D)
 

EdK

Forumguru
Een P1800; een pracht auto!
30 jaar terug mee in aanraking gekomen daar er 2 straten van mij vandaan een persoon was die volvo's in zijn garage restaureerde !
En denk dat er zeker een 3st P1800 hebben gestaan die van wrak tot almost new uit de garage kwamen...
 

Jewepe

Forumguru
De ultimo Volvo voor mij: de T5R estate in cream yellow of de 240 turbo estate in metallic blauw
 

larsy

Forumguru
Ik heb het niet zo voor graafmachines Euuu ik bedoel Volvo ..

En zeker niet als ze 100.000€ kosten

Dan koos ik voor snelle Saab
 

Cordoba

Forumguru
@sitechris Eerlijk gezegd vraag ik me af of het wel waar is dat de S60 Polestar zo'n 50 pk tekort komt, en dat ie niet gewoon aan de 'Volvo-ziekte' lijdt, of in gewoon Nederlands dat ie gewoon 100-200 kg te zwaar is. Met minder gewicht zal niet alleen de acceleratie verbeteren maar als je het zwaartepunt laag houdt, kan ook het bochtgedrag beter worden, en door het lagere gewicht ook een beter brandstofverbruik.
 

sitechris

Donateur
Interessant punt. Ik denk beetje van beiden. Een BMW M3 is niet heel veel lichter maar toch duidelijk rapper.
 
Bovenaan Onderaan