Volkswagen Touareg 3.0 TDI V6

sitechris

Donateur
Ik heb laatst gereden met de nieuwe Volkswagen Touareg met de 286 pk sterke 3.0 TDI V6.

Mijn oordeel: een buitengewoon comfortabele auto maar......ook te nuchter en net iets te weinig rijplezier om hoge aanschafprijs te rechtvaardigen. Het is een goede auto maar niet eentje waar je verliefd op gaat worden. Voor 120k moet je eigenlijk wel met knikkende knietjes in de showroom staan, niet?

https://driveaholic.nl/rijtest-volkswagen-touareg-3-0-tdi-v6-2018/

20181227_120236-768x374.jpg


20181227_120619.jpg
 

oco1979

Forumguru
Goed zot zijn zo ene aankoopt voor die prijs.
Porsche macan gereden met deze motor, kort gezegd :yeehaa:
 

sitechris

Donateur
Zijn wel Nederlandse prijzen. In Belgie natuurlijk goedkoper.

Vanafprijs in NL is overigens 81k voor de versie met 231 pk.
 

ertromp

Forumguru
Down to earth ik durf het hier niet te roepen :D maar een Kodiaq RS met wat opties hier in NL en je bent ook 70K kwijt (helaas). En dan heb je 240paardjes en 500Nm en een model wat van een afstand ook op een Ambition lijkt. Zou mij ook niet die knikkende knieën opleveren.
 

MaxN

Donateur
Zowel de Touareq als de Kodiaq RS zijn te duur voor de "normale" consument in NL.
Vind de Touareq wel elke keer weer meer trekjes krijgen van zijn broers(Cayenne en Q7), weet niet voor welke van de 3 dat goed is.
De Touareq wordt een beetje de Pheaton van weleer, te duur(voor een VW) en steeds minder te vinden op de weg, hoewel je nog regelmatig Touareq's tegen komt op dit moment, maar weet niet hoe lang dat nog zo is.
 

MarcoO2

Forumguru
Vind de Touareq wel elke keer weer meer trekjes krijgen van zijn broers(Cayenne en Q7), weet niet voor welke van de 3 dat goed is.
Exact mijn idee. Trek de logo's eraf en als je ff niet oplet denk je dat er een Cayenne langs komt.
 

VAG-man

Forumguru
Mooie auto voor een belachelijke prijs.

PON verdient enorm veel geld met alle VAG producten.

Zo heb ik mij vorig jaar verdiept in de aanschaf van een Audi A4 2.0 TFSI Avant voor mijn ouders. Via de configuratie op Audi.nl, Audi.be en Audi.de kwam ik erachter dat er enorm grote verschillen in nieuwprijs zit.
Zo zit er in een basisuitvoering al ruim €5.000 verschil in het voordeel van de Duitse Audi. Als je vervolgens veel (bijna alle) opties aanvinkt wordt het verschil bijna €25.000! Je begrijpt waar de Audi is gekocht. ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Via de configuratie op Audi.nl, Audi.be en Audi.de kwam ik erachter dat er enorm grote verschillen in nieuwprijs zit.
Zijn de verschillen in aankoopbelastingen daarbij wel uit de vergelijking gehaald?
Want anders ben je eigenlijk appels met varkens aan het vergelijken...
 

VAG-man

Forumguru
Uiteindelijk is gekozen om een Audi te kopen van 6 maanden oud. Het betrof een A4 van de Audi-fabriek zelf. Vroeger werd de bpm bepaalt naar nieuwwaarde. Sinds enige jaren wordt de berekening gemaakt naar de hoeveelheid CO2-uitstoot.
De bpm was €3200 voor deze A4. Verdere kosten €600 voor transport en op kenteken zetten. Reken maar uit...
 
Bovenaan Onderaan