Volkswagen Tiguan 1.5 TSI

JeSko

Forumguru
Ja velen horen het niet graag maar Peugeot is goed bezig, geen idee hoe het zit qua probleem met hun software en dergelijke, maar slechter dan VW kan haast niet. Ik zie mezelf daar ooit zeker weer in belanden, in een dikke Peus, tijd zal het leren. De Tiguan pre facelift vond ik ook knapper, deze lichtunits vooraan zijn niet mijn smaak. Verder wel een mooie auto.
 

sitechris

Donateur
Probleem bij vw is dat ze weinig energie meer stoppen in hun ICE modellen. Neem de motoren. De 1.0, 1.5 en 2.0 TSI gaan al heel lang mee. Of de DSG bakken. Idem dito. Daarnaast zijn ze op alle mogelijke manieren aan het bezuinigen en dat proef je in de auto's terug.
 

SuperBeeb

Forumguru
En de bediening is ook dramatisch.
Ik vrees dat mijn volgende auto geen VW product meer kan zijn, want ik ben allergisch voor bediening van hoofdfuncties zonder knoppen.
 

JeSko

Forumguru
Ja die bediening word langzaamaan problematisch @SuperBeeb , maar VW is niet de enige die dit doen, dus veel keus ga je tegen die tijd niet meer hebben. Ik begrijp ook niet dat autobouwers problemen blijven ontwikkelen in de vorm van zulke prullaria. Gisteren nog met de Cactus op pad, ik wilde de airco wat zachter zetten, maar je moet dan eerst op de touch"knop" klimaat drukken, en in dat menu een touchscreen slider bedienen, waar je met je vinger exact op moet zitten wil je het goed doen. Mijn vrouw zei al, zeg maar wat er moet gebeuren en ik doe het wel voor je, want willen of niet je zwalpt over de weg van het moment je naar dat scherm zoekt.
 

MacRembrandt

Forumguru
Beste combi was het exterieur van de Tiguan (Allspace) R-line en het interieur van de Kodiaq.

Nadat beiden gefacelift zijn (en de Kodiaq ook leverbaar is met de matrix-led) kan ik je eindconclusie alleen maar beamen.
De Kodiaq.:cool:
 
Bovenaan Onderaan