En daar gaan we weer. De kopers moeten zich aanpassen, want 240km (nu, afwachten wat daar over een paar jaar van over is) is voor hen genoeg. Een auto is een grote uitgaaf voor een gezin. Die moet dus meer kunnen dan woon-werkverkeer, maar ook geschikt zijn voor vakantie. Of een keertje naar oma in Zeeland. En hij moet in de straat geparkeerd worden en niet als hij vol is weer naar een niet-laadpaalplek verhuizen (want die is er dan namelijk niet meer). Die auto moet voor jou geschikt zijn, niet andersom.Kopers moeten zich over het range-issue zetten, dan pas zullen constructeurs goedkope EVs verkopen en met der tijd zal de technologie van de batterij verbeteren en de efficiëntie van een EV vergroten en dan zullen we met een kleine batterij mooie afstanden kunnen afleggen.
Gaan we reclame nu gebruiken als een realistisch beeld voor een product??Uiteraard kan die reisflexibiliteit vanuit de kant van de rijder komen.
MAAR... hoe is de afgelopen jaren de hele verkoop van auto's aangeprezen? Juist ja, avontuur, lifestyle, zonder beperkingen, genieten van het leven, verre oorden, glimlachende knappe mensen, lieve kindertjes, beter-voor-het-milieu, verstandige keuzes, happy feeling, etc, etc.
Want dat kan de auto merk [X], type [Y] allemaal voor je betekenen! Wow, je zou er helemaal oneindig happy van worden.
En in de praktijk... zijn er diverse beperkingen. Beperkingen die op sommige aspecten zelfs strikter zijn dan dat het voorheen was, bij die vorige fabeltastische auto.
Dus wat dat betreft snap ik wel wat @Rallye bedoelt.