Hetzer
Forumguru

Aan ervaring in Zuid-Amerika ontbreekt het Volkswagen niet, maar liefst drie maal wist het merk de prestigieuze Dakar rally te winnen en alle drie de keren werden de coureurs gehuldigd in Buenos Aires. Dit maal komt het team niet aan de start met de race Touareg maar zullen de Volkswagen coureurs in de Skoda Fabia S2000 aantreden voor de langste WRC ronde van dit seizoen, de Rally van Argentinië. Achter het stuur van de potente 2-liter zullen ditmaal Sebastien Ogier en Andreas Mikkelsen plaatsnemen.
“Terugkeren naar Argentinië brengt fantastische herinneringen met zich mee. Afgelopen drie jaar wisten we de Dakar Rally met de Race Touareg hier te winnen waardoor we erg veel fans hebben in deze omgeving,” geeft Kris Nissen, Directeur Volkswagen Motorsport, aan. “Ook hebben we hier onze eigen fabrieken staan waardoor het bijna als een thuisrally aanvoelt. Het wordt een erg lange en zware rally waarbij onze Dakar ervaring zeker zal gaan helpen.”
Er liggen maar liefst achttien loodzware proeven te wachten op de deelnemers, met een gezamenlijke lengte van ruim 500 kilometer. Wat deze rally de langste rally maakt sinds de Safari Rally in 2002. Op de eerste dag krijgen de deelnemers meteen twee proeven voor hun kiezen met een lengte van meer dan 50 kilometer en op de laatste dag staat de langste proef van dit seizoen op de planning, met een lengte van meer dan 65 kilometer.
Sebastien Ogier geeft aan: “dit wordt de langste rally die ik ooit heb gereden Het zal loodzwaar worden voor zowel de teams als het materiaal.”
De tweede Fabia zal ditmaal niet worden bestuurd door onze landgenoot Kevin Abbring, maar zijn plaats zal worden ingenomen door de Noor Andreas Mikkelsen. Voor Mikkelsen wordt het de eerste maal dat hij in Argentinië rijdt: “Voor mij is het van het grootste belang te finishen en zo veel ervaring op te doen. Maar zeker van zoveel belang is het tonen van mijn talent zodat ik kan aantonen dat ik ook in zo’n zware rally mijn mannetje sta. De rally in Argentinië is erg lang waarbij een goede balans tussen snelheid en het sparen van de auto van cruciaal belang zal zijn. Ook voor ons zal het een uitputtingsslag worden direct vanaf de eerste verkenningen"