Volkswagen komt met nieuw budgetmerk

RobPG

Lid
Vokswagen a la Dacia?

[h=2]Volkswagen gaat een nieuwe uitdaging aan: het grootste Duitse autoconcern gaat onder een nieuwe merknaam auto’s van de allergoedkoopste soort bouwen in opkomende markten.[/h]
tagger_v02.php


Op het moment is de Volkswagen Uphet absolute instapmodel onder de Volkswagens, en daarvoor was er de Fox, maar het concern gaat het binnenkort zoeken in een nog goedkopere hoek van de markt. In de opkomende economieën van deze wereld, wel te verstaan. Daarom komt er een heel nieuw merk bij in het concern, dat nog onder Skoda en Seat gepositioneerd wordt. Onder deze vlag zullen auto’s in de goedkoopste categorie verkocht worden.
“We hebben de laatste tijd al heel wat expertise opgedaan met een speciaal aanbod voor opkomende automarkten,” zegt Ulrich Hackenberg, de chef ontwikkeling bij Volkswagen, tegenover het Duitse Auto Motor und Sport. Momenteel biedt Volkswagen bijvoorbeeld al een speciale Polo aan op de Indiase markt, die daar € 7.000 kost. Ook is men van plan om een auto ter grootte van de Seat Toledo te bouwen voor China.
De echte uitdaging zit echter in het segment daaronder, in de categorie van € 5.000 tot € 7.000 aldus Hackenberg. Of de productie van een auto van die soort zal plaatsvinden in samenwerking met een Chinese partner is nog niet besloten. Hackenberg meent in elk geval dat er voldoende ruimte in de auto moet zijn, en stelt zich een vierdeurs sedan voor.


bron: Volkswagen komt met nieuw budgetmerk | Autonieuws - AutoWeek.nl
 

MarcoO2

Forumguru
Volkswagen komt met nieuw budgetmerk

Volkswagen gaat een nieuwe uitdaging aan: het grootste Duitse autoconcern gaat onder een nieuwe merknaam auto’s van de allergoedkoopste soort bouwen in opkomende markten.

m1cyixtb1g4r_600.jpg

Op het moment is de Volkswagen Up het absolute instapmodel onder de Volkswagens, en daarvoor was er de Fox, maar het concern gaat het binnenkort zoeken in een nog goedkopere hoek van de markt. In de opkomende economieën van deze wereld, wel te verstaan. Daarom komt er een heel nieuw merk bij in het concern, dat nog onder Skoda en Seat gepositioneerd wordt. Onder deze vlag zullen auto’s in de goedkoopste categorie verkocht worden.
“We hebben de laatste tijd al heel wat expertise opgedaan met een speciaal aanbod voor opkomende automarkten,” zegt Ulrich Hackenberg, de chef ontwikkeling bij Volkswagen, tegenover het Duitse Auto Motor und Sport. Momenteel biedt Volkswagen bijvoorbeeld al een speciale Polo aan op de Indiase markt, die daar € 7.000 kost. Ook is men van plan om een auto ter grootte van de Seat Toledo te bouwen voor China.
De echte uitdaging zit echter in het segment daaronder, in de categorie van € 5.000 tot € 7.000 aldus Hackenberg. Of de productie van een auto van die soort zal plaatsvinden in samenwerking met een Chinese partner is nog niet besloten. Hackenberg meent in elk geval dat er voldoende ruimte in de auto moet zijn, en stelt zich een vierdeurs sedan voor.

bron: autoweek
 

MarcoO2

Forumguru
Ah, ik had al gekeken - maar de jouwe niet gevonden! ;)

Nee, vast geen 1 april grap, ik denk dat er wel degelijk (heel veel) ruimte is voor een auto in dat segment. En om dan maar even door te gaan op jouw titel: ik denk dan juist helemaal niet aan iets Dacia-achtigs, maar meer aan iets nog kleiners en vooral slimmers.
 
@MarcoO2: en zeker niet te vergeten: veilig. Ik had m'n oog even op de logan MCV laten vallen, maar als je kijkt hoe het zit met veiligheid ben ik er van weggelopen.
Ik weet ook wel dat veiligheid geld kost, en vooral actieve veiligheid dan (daar bestaan opties voor om basisprijs te beperkern), maar op vlak van passieve veiligheid moet toch een en ander voorzien worden.
 

Hetzer

Forumguru
De echte uitdaging zit echter in het segment daaronder, in de categorie van € 5.000 tot € 7.000 aldus Hackenberg. Of de productie van een auto van die soort zal plaatsvinden in samenwerking met een Chinese partner is nog niet besloten. Hackenberg meent in elk geval dat er voldoende ruimte in de auto moet zijn, en stelt zich een vierdeurs sedan voor.

Kan denk ik nooit een echt spectaculair model worden voor dat geld
 

MarcoO2

Forumguru
"t Hangt er een beetje vanaf waar dat bedrag betaalt zou moeten worden. Hier in NL krijg je daarvoor misschien net het motorblok en vier wielen mee, terwijl je er in de doelmarkt "opkomende economien" misschien wel een mooie auto voor krijgt. Maar echt heel spectaculair zal 't niet worden inderdaad - al was het maar omdat het een vierdeurs sedan moet worden die goedkoper moet worden dan de Polo die daar verkocht wordt.
 

Mark

Banned
@MarcoO2: en zeker niet te vergeten: veilig. Ik had m'n oog even op de logan MCV laten vallen, maar als je kijkt hoe het zit met veiligheid ben ik er van weggelopen.
Ik weet ook wel dat veiligheid geld kost, en vooral actieve veiligheid dan (daar bestaan opties voor om basisprijs te beperkern), maar op vlak van passieve veiligheid moet toch een en ander voorzien worden.
Dacia Logan MCV ramt Tram « De Dacia Site van Nederland
Stevige auto'tjes die Dacia's
 
@Mark en Fabia: Dacia Logan | Euro NCAP Volgens ncap is het toch geen zo'n veilige wagen 3/5 is niet echt overdreven goed toch? Nu weet ik ook wel dat die ncap testen slechts enkele scenario's checken, maar waar kan je anders nog een staat op maken?
 

Mark

Banned
1 Puntje,
Die crashtest is van 2005, ondertussen is er veel veranderd bij Dacia.
Gordelspanners, zijairbags, esp, ... is nu allemaal aanwezig (of als optie te krijgen) op een Dacia.
 
Bovenaan Onderaan