Volkswagen Golf Variant in 't nieuw

MarcoO2

Forumguru
cfd6800e2fb2e9c4f113ef1197dc9d56.jpg

Volkswagen trekt langzaam maar zeker de plooien recht die er bij de introductie van de Golf VI Hatchback in het gamma ontstonden. Ook de Variant krijgt nu namelijk het nieuwe front.

Het meest opvallende aan de gefacelifte Golf Variant is natuurlijk het nieuwe front, maar ook het dashboard krijgt de Golf VI-behandeling. Het blijft niet alleen bij nieuwe uiterlijkheden: Volkswagen maakt van de gelegenheid gebruik om het motorenpalet op te frissen. Volkswagen introduceert een nieuwe diesel met common-rail inspuiting. Het is de 1,6-liter TDI met 105 pk en een gemiddeld verbruik van 4,5 liter per 100 kilometer. Hierdoor komt de CO2-uitstoot uit op 119 gram per kilometer.
Bij de introductie zijn er nog twee andere motoren leverbaar: de 1,4-liter TSI met 122 pk en de 2,0-liter TDI met 140 pk. Na enige tijd komen daar bovendien nog twee turboloze benzinemotoren met respectievelijk 80 en 102 pk bij. Tenslotte maakt ook de 1,4-liter TSI met 160 pk binnen afzienbare tijd z'n opwachting in het gamma.
De vernieuwde Golf Variant wordt spoedig in het leveringsprogramma opgenomen, prijzen zijn nog niet bekend. In 2008 vonden wereldwijd 95.000 exemplaren hun weg naar een nieuwe eigenaar.
 

MarcoO2

Forumguru
Ja, en het grappige is dat de reacties op autoweek.nl het juist hebben over de nieuwe achterlichten, de nieuwe achterbumper en dergelijke... :smiley29:
 

Vacaro

Senior Member
Ik vond de vorige snuit mooier, zoals de jetta, met da chroom tot onderaan de bumper.
Zoals hieronder, da staat toch wel chic, nu lijkt het meer een oude Mitsu Colt.
 

Bijlagen

  • 2006-volkswagen-jetta.jpg
    2006-volkswagen-jetta.jpg
    35,2 KB · Weergaven: 35

sitechris

Donateur
toch went de achterkant imo wel een beetje. Ik vind het persoonlijk geen lelijke auto, maar om nu te zeggen dat ik direct naar de showroom wil hollen, nee dat nu ook weer niet....
 

Hetzer

Forumguru
voor hetzelfde geld liever een O2 combi..

Check deze Variant maar eens in deze uitvoering dan is hij wel erg mooi !!!!!!, ik weet alleen niet of dit een afgeleide van de "nieuw" of de "oude" variant is
 

Bijlagen

  • Carscoop_VWESSVVW_0.jpg
    Carscoop_VWESSVVW_0.jpg
    89,7 KB · Weergaven: 56

LenK

Forumguru
Dat is het oude front.
Golf variant niet moeders mooiste maar door chroom gebruik wel een luxere/chiquere uitstraling dan de Octavia.
 

cvegreen

Forumguru
Het blijft een lelijk gedrocht . Voor dat geld liever een 100 keer mooiere octavia combi dan een uitgetrokken golf.
 

VEEJAY

Forumguru
Check deze Variant maar eens in deze uitvoering dan is hij wel erg mooi !!!!!!, ik weet alleen niet of dit een afgeleide van de "nieuw" of de "oude" variant is

Dan nog voor dat geld heb je een hele mooie O2 combi en hou je nog geld over voor optische tuning.
 

hemi24

Forumguru
Aangezien ik van mening ben dat de Golf VI eigenlijk Golf 5½ gedoopt had moeten zijn. Ben ik na het zien van de Variant op de IAA ervan overtuigd dat dit model de 5¼ Variant is...

Er zijn nog veel items op te noemen die identiek zijn aan de vorige versie, daar waar deze wel zijn gewijzigd in de 3 en 5 deurs versie. Voorbeeld hiervan is de binnenkant van het bestuurdersportier. Niks mooi geplaatste raambediening in oplopend paneel...

Voor mij weinig reden om voor een Golf Variant te kiezen. Daarom is het ook weer een O2 geworden...
Wat ik wel mooi vind aan de Golf: het optionele panoramisch glazen dak EN de sierlijst rondom de ramen.
 
Bovenaan Onderaan