Volkswagen Golf GTE

marco_b

Forumguru
Ruim wordt geschreven? Vond het persoonlijk toch wel een kleine kofferbak. Ik vind de Octavia een stuk mooier maar dat is smaak. Voordeel van de Golf GTE is wel dat je er ik geloof 1.500 kg mee mag trekken. Dat vind ik een groot nadeel van de RS iV.

Nog een groot voordeel van de Octavia: deze is er als wagon. De Golf met het enkel met het standaard model doen.

ik ben groot voorstander van de Octavia in ieder geval!

sitechris

Donateur
Ruim als je kijkt naar het segment. Qua kofferbak gemiddeld, maar qua been- en hoofdruimte doet de Golf het prima. Octavia is daar natuurlijk klasseleider.

Cordoba

Forumguru
Het feit dat VAG de software voor de EV's en hybrides niet op orde heeft, wordt misschien niet meer door iedere blogger/autojournalist gemeld, maar zolang ze dat nog steeds niet op orde hebben, in mijn ogen een terechte opmerking. Waarom zou je voor een auto met electromotor lagere eisen stellen aan de software/electronica?

Noord26

Forumguru
@Cordoba

Dat euvel zijn veel mensen tegenaan gelopen, die ik ken uit directe kring. Ook bij de GTE zijn er veel problemen met de koppeling (DSG) en de synergie met de electro motor. Ook software-matig erg veel problemen.

Heb er zelf ook meerdere gereden en bij allemaal stond een flinke lijst bekend bij de dealer met dingen die vervangen, of defect waren. Dat was voor mij de grootste reden om uit te wijken naar een ander merk, welke in ieder geval betrouwbare bakken laat leveren. In mijn specifieke geval zit de electro motor ook nog eens op de achteras, waardoor de voortrein ook veel makkelijker grip houd door het gecombineerde hoge koppel en gedeeltelijk dus 4WD.

Laatst bewerkt:

sitechris

Donateur
Dat is lastige als je een dag een auto test. Dan kun je alleen testen wat je ziet die dag. Overigens had ik wel allerlei foutmeldingen wat betreft de veiligheidssystemen en dat staat ook gemeld in review.

Captain Hook

Forumguru
@sitechris Maar zelfs al wilde iemand de Octavia bestellen, dat kan toch helemaal niet?

Volgens skoda.nl:
OCTAVIA DE NIEUWE ŠKODA
Helaas is de
OCTAVIA HATCHBACK
tijdelijk niet bestelbaar.
Helaas is de
OCTAVIA (COMBI) PHEV
tijdelijk niet bestelbaar

En die RS zie je al helemaal nergens staan(?)

Bovenaan Onderaan